Dennis Ik ben blij dat ik hem twee jaar geleden op weg naar Alton heb kunnen doen. Maar eerlijk gezegd was het een leuke baan. Maar niet heel erg bijzonder. Vind de Standup in het park beter. Maar we zullen zien wanneer ze met de sloop gaan beginnen. Ik was in febuari nog in het park. Maar toen stond hij nog net zo bij als nu op de foto's
Niek Convival Ja doodzonde die dag. Uiteindelijk gelukkig wel een heerlijk dagje van gemaakt, maar wel jammer dat we zowel deze als die powered moesten missen toen. Ondanks dat het wellicht een hoofdpijnbaan is, ik had hem wel even een keer willen doen. Eigenaardig ding. Bleef helaas zonder opgaaf van reden dicht, op een stikdrukke dag.
Convival Niek Het was een redelijk rustige dag, alleen waren de operations belachelijj langzaam. Die ene attractie met dispatchtijden van 10 minuten ofzo?!
Marco Hopelijk gaat dit geen trend worden, achtbanen onaangekondigd sluiten. Ik zag het al net Wild Mouse in Blackpool en Vulcano in Kings Dominion gebeuren, dit is al de 3e in een korte periode. Ik heb deze baan nog nooit gedaan, maar ik denk niet dat ik er om zal treuren na alle slechte verhalen die ik gehoord heb.
The_Bullgod Vooral die verschrikkelijke beugels kan ik mij nog goed herinneren van mijn enige bezoek aan het park een flink aanral jaren geleden.
Marvin Gelukkig heb ik hem een aantal jaar geleden nog aan mijn lijstje toe kunnen voegen. Het was zeker geen topper en hij deelde een paar flinke tikken uit, maar ik vond hem wel erg vermakelijk eigenlijk. Maar ik schijn wel vaker een afwijkende mening te hebben wat dat betreft 😛
Marvin Ik vraag me af of men nu dan ook een koper heeft gevonden voor deze baan of dat hij gewoon afgebroken word om vervolgens ergens opgeslagen te worden.
Meint Marvin Dat laatste, gekocht door een broker die onder andere de Halfpipe van Särkänniemi en de Crossbow van Bowcraft's Playland opgekocht heeft. Linkje
Simon Meint Van der Most dus. Want Crossbow van Bowcraft ligt momenteel op het terrein van Van der Most in Slagharen.
Hjalmar Simon Is dat de Dungeons achtbaan uit Amsterdam? Op die foto? Had toch wel verwacht dat die verkocht zou worden aan een klein parkje als darkride 🙂
Meint Simon Geen idee dat dat Van Der Most was. Wat heeft die man een spul liggen zeg, ongelofelijk. Zeker weten dat Crossbow niet gewoon refurbished wordt door Van Der Most trouwens? Want van al het andere spul op die website had ik geen idee dat Van Der Most dat allemaal in opslag had.
Simon Hjalmar Die staat daar al heel lang. Denk dat ze er gewoon geen koper voor kunnen vinden. Meint Begin november lag Crossbow er ook al, en is sindsdien onaangeroerd. Ga er dus vanuit dat hij van Van der Most is. Niet alles op die website is van Van der Most volgensmij, maar wel een groot deel. Lig daar ook een kleine S&S toren, en een park model Fabbri Booster. En heel veel losse attractie onderdelen van diverse attractie's, al voornamelijk Huss.
The_Bullgod Dream_wizard het pijnlijkste was voor mij de beugel, die gedurende de rit steeds strakker ging.
Convival Kan het kwaad voor attracties als ze zo jarenlang liggen opgeslagen t.o.v. opgebouwd ergens staan?
Simon Ligt een beetje aan de omstandigheden. Opzicht kan het geen kwaad, want in een pretpark zouden ze ook buiten staan. Zolang kwetsbare delen maar wel goed beschermd zijn. Daarom zie je bijvoorbeeld dat de treinen niet buiten liggen. Ook de beweegbare delen van de Dungeon achtbaan liggen ergens binnen. Natuurlijk als je iets niet bijhoud roest het vanzelf weg, maar dan ben je heel wat jaren verder. 🙂
Jules Ik vond Crossbow echt een prima achtbaantje. Ik kan me niet voorstellen dat die niet ooit ergens in Europa in een familiepark verschijnt. Sterker nog, bouw er wat thema omheen en zelfs een middelgroot park zou er nog wat tofs van kunnen maken.
Simon Jules Verrassend krachtig zelfs nog voor een familieachtbaan. Die Helix trok echt flink wat G's. Helaas eindigen attractie's bij Van der Most vaak in Aziatische landen.