Progress Ik wil hier geen Efteling vs Toverland topic van maken, maar ik wil wel het volgende kwijt:
Mijn vriendin vind een bezoek aan Toverland over het algemeen leuker dan een aan de Efteling.
Zij is nooit opgegroeid van kleins af aan met de Efteling en de charme en de nostalgie van het Sprookjesbos als kind. Ik denk dat de meeste kinderen hier in Nederland die met pretparken opgegroeid zijn dat wel hebben.
Ze houdt ook totaal niet van achtbanen, dus als wij met zijn tweeën een pretpark bezoeken nemen we eigenlijk nooit de achtbanen mee behalve ik sporadisch alleen.
Zeker op een mooie zomerse dag/avond is of tijdens de Halloween avonden is Toverland echt een prachtig park met een heerlijke sfeer die je even weg brengt van het normale leven. Niet alles in een Pretpark draait alleen om de attracties, de algehele sfeer die je voelt is ook erg belangrijk en dat doet Toverland tot dusver meer dan prima.
Ik moet wel zeggen dat wij niet frequent pretparken bezoeken, maar meer aan paar keer per jaar maximaal. Ik kan mij voorstellen dat als je vaker gaat je op het ene park wellicht sneller uitgekeken raakt dan de andere.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er ook mensen zijn die niet stil staan bij het feit of een pretpark voor iedere doelgroep een x aantal attracties heeft of daar überhaupt bij stil staan bij een bezoek aan een pretpark, om vervolgens toch een leuke en vermakelijke tijd te hebben.