Energylandia bestaat sinds 2014. In 2016 hebben we het park al eens bezocht en toen hadden ze 6 achtbanen operationeel, waaronder de launchcoaster Formula van Vekoma. Dat was toch wel een beetje de achtbaan die ons over de streep trok. En ik ben blij dat we dat gedaan hebben want wat is het fantastisch om dit park te zien groeien.
Nu tijdens dit bezoek in 2018 hebben ze maar liefst 11 coasters en zijn er dus 5 nieuwe die we toe kunnen voegen. Deze keer pakken ze groots uit met Hyperion en zijn ze aardig op weg de Rollercoaster Capital of Europe te worden. Eigenlijk zijn ze dat al ondertussen maar in 2018 waren ze dat voor mij ook al. Hyperion is namelijk de beste Intamin van Europa.
Even wat dingen die dus opvielen en nieuw waren in 2018 ten op zichte van 2016.
-Een compleet nieuwe ingang
-5 nieuwe coasters
-Een Rapid River
-Een Zwitsers dorp
-Een Supersplash
-Het gebied bij Formula afgemaakt en is echt heel tof en groots geworden.
-Veel meer en betere theming
-Een waterpark
-En nog wat andere attractie's
Ziek gewoon want als je het park dit jaar gaat bezoeken als die 2 achtbanen af zijn, dan kun je het lijstje gewoon verdubbelen vermoed ik. Die zijn echt niet alleen bezig met die achtbanen namelijk. Dus ja, ik ben benieuwd wat we dit jaar weer voor nieuws kunnen ontdekken hier. Dit park moet gewoon om het jaar bezocht worden vanaf nu. Ik denk wel dat we die traditie vanaf 2016 voort kunnen zetten. Elk even jaar zijn we hier te vinden.
Een compleet nieuwe ingang met chique restaurant.
Lekker druk ook wel. Het begint ook echt een populair park te worden.
Genoeg entertainers die je zo af en toe op het park iets ziet doen.
Hyperion is een beest van een achtbaan. We moesten echt even bijkomen en tot ons door laten dringen wat we net ervaren hebben. Ja deze achtbaan geeft je echt even dat WOW gevoel. We zaten front seat bij onze eerste rit en ik zat in het midden links, dus in zo'n hoger geplaatst stoeltje maar dat geeft echt een veel andere ervaring. Ik heb dus serieus bij de first drop en de heuvel daarna de beugel vastgehouden omdat de ejector airtime wel zo gigantisch lomp is, dat je echt denkt dat het niet goed komt als je niet vasthoud. Dat heb ik niet heel snel met achtbanen maar bij deze dus wel de eerste keer.
Speed is maar een saaie baan. Ik snap niet wat mensen hier in zien.
Een kale maar nieuwe Rapid River.
Walibi is er niks bij.
Deze was ook nieuw voor ons en redelijk populair.