In het weekend van 7 en 8 december was het jaarlijkse ECC Winter Warmer weekend, dit keer was het een bezoek aan Liseberg in Zweden. Liseberg is voor mij een park waarvan ik eigenlijk niet weet of ik het nou leuk vind of niet, Helix is top net zoals Balder maar verder kan ik mij er nooit langer dan een dag vermaken. Dus dit keer een heel weekend, maar dan in winterse sferen!
Ik moet toegeven dat Liseberg er in de winter top uitziet met alle aankleding en de verschillende kraampjes die door het hele park staan, voor de gene die Tivoli Gardens in de winter hebben bezocht weten wel wat ze kunnen verwachten. Helaas kan het hierdoor ook best wel erg druk zijn in het park, maar niet met mensen die voor de rides komen maar echt voor de markt en de sfeer. Dit zorgde ervoor dat de wachtijden best wel meevielen en goed te doen waren, met uitzondering van het reuzenrad wat op een moment in de avond op 2 uur stond!
Helix en Lisebergbanen waren beiden dicht net als de flume en de rapid, en dan word het moelijk om 2 volle dagen in het park te vullen omdat je toch twee grote attracties mist.
Tevens was dit voor mij de eerste keer dat ik valkyria deed, ben normaal geen fan van Dive coasters want de hebben allemaal het zelfde kunstje en daar houdt het wel bij op. Maar het was een prima baan met een leuke layout, maar wel koud tijdens de ochtend ERS!
Had ik al gezegd dat het park er prachtig bij lag..en helemaal in het donker?
Een tijd geleden is het hele kindergebied op de schop gegaan en het resultaat mag er zeker wezen, plus dat dit jaar de nieuwe darkride daar zal openen is het een mooie toevoeging aan het park en aanbod.
Zoals ik al zei was het lastig om 2 dagen te vullen, maar gelukkig heb je naast Valkyria de topper Balder staan en dan ook nog een Loke.
Liseberg in de winter is een andere ervaring dan in het zomerseizoen dat is een ding wat zeker is, maar Liseberg blijft voor mij een park wat leuk is om te bezoeken om de paar jaar.