Zoals op fanblog DLPReport te lezen is heeft Disneyland Parijs ook maatregelen getroffen.
-Er zijn face characters meer te ontmoeten en dus ook geen prinsessen. In plaats daarvan trekt 4 keer per dag de Princess Promenade langs de paraderoute. Inclusief float, soundtrack en zelfs een showstop met een dansje. Chapeau hoe snel Disneyland Parijs dit op touw zet!
-Bij restaurant Auberge de Cendrillon komen de prinsessen dus niet meer langs de tafel maar ter vervanging de klassieke Disney karakters in bijzondere outfits:
-Bij Mickey & The Magician wordt een maximum aantal bezoekers gehandhaafd van 1000 personen. Dit zal ook voor Buffalo Bill in de Disney village gelden en ongetwijfeld (wanneer nog van toepassing) ook voor de Marvel stuntshow welke over 2 weken weer in première gaat. Dit om aan de Franse wet te voldoen waardoor indoor bijeenkomsten van meer dan 1000 personen verboden zijn. Het Animagique theater telt 1110 stoelen dus qua capaciteit hoeven ze gelukkig niet veel in te leveren.
In een statement wordt door Disney gezegd dat de parken enkel en alleen dicht gaan wanneer de Franse overheid dit eist, anders blijven ze gewoon open.
Persoonlijk neem ik mijn petje af voor hoe snel Disney schakelt. Ze doen er alles aan om de bezoekers waar voor hun geld te geven. De Princess Promenade van 4 keer per dag met minimaal 8 performers en guestflow langs de paraderoute is een stuk kostbaarder dan een meet & greet met 2 personen lijkt me. Met ook de gewone parade op mainstreet en 4 keer per dag de Frozen show op Central plaza leeft Mainstreet meer dan ooit 🙂