wh_k Op alleen het stukje duurzaamheid zouden ze het idee van een zwemparadijs al van de tafel kunnen vegen.
Hoezo? In de gemeente waarin ik woon wordt op dit moment gebouwd aan een energie-positief zwembad, waarbij het overschot aan energie in de zomer wordt opgeslagen in recyclebare thermische en elektrische accu's, waarin geen lithium, ion en kobalt zijn verwerkt.
Pascal-Manu Dat het er tot op heden niet is, wil blijkbaar ook wel iets zeggen.
Het probleem is echter dat niemand kan zeggen of de oorzaak voor het niet realiseren van een zwembad ligt in:
- gebrek aan draagvlak onder de doelgroep
- financiële onhaalbaarheid
- andere onbekende redenen
Pascal-Manu Ondanks goeie ideeën die hier geopperd worden, vind ik een zwemparadijs wel afbreuk doen aan de stijl, sfeer- en imago van de Efteling.
Dat ligt toch compleet aan hoe een zwembad gerealiseerd wordt? Want nu zeg je eigenlijk dat de functie zelf afbreuk doet aan stijl, sfeer, en imago. Wat ik een heel gekke uitspraak vind bij een bedrijf dat z'n geld verdient in de leisure.
Als de efteling een zwembad zou bouwen dat aan de buitenzijde qua stijl past bij het entreegebied, of het theater, of het eventueel ooit te realiseren Uitrijk, en achter die gevel een sprookjesachtig zwembad zit, zie ik het probleem niet.