Sorry dat ik een oud topic naar boven haal, maar ik had wat filmpjes voorbij zien komen en heb daar wat Ideeën uit gehaald.
Beginnen Natuurlijk met strookrijk. Er komen waarschijnlijk 2 delen zoals jullie weten, reizenrijk en ruigrijk. Denk dat reizenrijk een log flume darkride krijgt over Sindbad, past perfect bij het thema dat de Efteling van reizenrijk wil maken. En wat infill attracties (een rups attractie, soort Polka Marina achtig maar dan vernieuwd)
In het Ruigrijk themagebied komt denk ik de hoogste en snelste achtbaan van de Efteling. Omdat ze hier tot wel 50m mogen bouwen verwacht ik dit dan ook wel, misschien ook nog ergens in strookrijk een Launch Coaster, dat mist de Efteling ook nog.
Hier misschien een Hotel, en dan de Eftelingse weg verleggen. Net zoals het Efteling Hotel, dus zonder camping. Hopelijk wordt dit dan een Themahotel (kijk vooral naar EP)
Misschien toch nog een attractie op de siervijver, ik weet niet of het nog mogelijk is, maar als ze dit met Fata Morgana van plan waren kan het misschien nu ook. Of natuurlijk een infill attractie zie het liefst hier wel een attractie komen dat samenkomt met de natuur. Lijkt me wel gaaf midden op de siervijver, maakt Gondalette ook "ietsje" leuker.
Ze waren blijkbaar van plan toen ze Raveleijn bouwden dat het ooit als Hotel kon worden gebruikt. Het zou wel echt een gaaf Hotel zijn, kijkend midden op de arena. Heb je meteen een Themahotel erbij. Maar dan moeten ze misschien de vlammenwerpers aan de muur iets aanpassen, voor de veiligheid enzo.
Natuurlijk heb je, als je Raveleijn een Hotel maakt geen kantoorruimte meer, dat kun je hier dan gebruiken omdat hier niet hoog gebouw mag worden en vooral indoor, dan kun je wel wat kantoorruimte gebruiken in een van de darkrides.
En natuurlijk wordt de parkeerplaats aangepast als je naar 7 miljoen mensen wil. Daarmee wordt misschien de linkerhelft van de parkeerplaats aangepast voor een uitbreiding Sprookjesbos, hier kun je dan weer 3 à 4 sprookjes neerzetten. 1 attractie als een soort de Zes Zwanen want dan komen er iets meer attracties, want sommige mensen kunnen daar best om zeuren.
Ik weet niet wat er bij de zuidelijke uitbreiding komt en niemand heeft ook ideeën dus deze uitbreiding heb ik dan links laten liggen, maar ik hoop niet dat het een second Gate park wordt, maar gewoon aangrenzend park.