Convival QDude24 Niet iedere dag hoeft winstgevend te zijn bij een jaarrond-opening. Ze berekenen daarbij hoeveel winst er is met een wintersluiting en eentje waarbij ze in de winter wel open zijn. Op sommige dagen maken je dan verlies, maar dat maakt dan niets uit als je totale winst hoger gaat zijn dan zonder winteropening.
Dream_wizard Nou laat het park maar gewoon open, het is voor mij niet belangrijk of de jedd of vliegend hollander dicht is, misschien voor een drukke dag wel... Maar als abbo houder die doordeweeks kan profiteer ik van de rust en de attracties die wel open zijn
Jules BjornB Gisteren was het druk door de uitkoop van Unox en met alleen Baron 1898, Python en Vogel Rok is de coastercapaciteit van het park toch wel mager. Oef. Hier had ik helemaal nog niet bij stil gestaan. Wel leuk: als alles strak open is gaan ze in paar maanden tijd van drie achtbaantracks naar acht. Hoeveel parken hebben nou twee duellerende achtbanen?
Simon Jules Enige park wat dat heeft is Six Flags Magic Mountain. En dan zijn Twisted Colossus en West Coast Racers nog quasi-mobius banen, geen losse dualing coasters. Vrij uniek in de wereld dus!
BjornB Jules ja, dat is zeker waar. Dan is 11 april een leuke dag... Baron 1898 uit onderhoud, Max & Moritz open en dus alle achtbanen operationeel 😀
Jasper Looopings laat weten dat Joris en de Draak vanaf 9 februari terug operationeel zou zijn. Werd tijd zeg! https://www.looopings.nl/weblog/13701/Houten-achtbaan-Efteling-na-bijna-zeven-weken-weer-open.html
Mark BjornB Er worden testritten gemaakt bij Joris en de Draak. Zondag weer open Ik ben benieuwd, gezien de storm kan dat toch zomaar maandag worden... 💨
elmarwouters Tim Inderdaad de attractie rijdt weer top, lekker rammelig zoals het hoort. Ook heb ik van de Efteling medewerker ter plaatse vernomen dat ze het grote onderhoud (wat in eerste instantie bedoeld was voor april) is uitgevoerd.