Stijngeene en dat is nu precies mijn punt. Er bestaat geen baan welke motorisch kan draaien op achtbaanstukken met bochten e.d. , maar dat blijf ik niet herhalen 😂 Je wil gewoon niet dat een achtbaan vrij draait op op een achtbaan stuk als er ook decoratie elementen zijn lijkt me. De kans dat je een andere kant op kijkt is enorm aanwezig. Dit is ook een groot nadeel bij Space Fantasy in Universal Studios Osaka vond ik persoonlijk.
Daarnaast weegt het prijskaartje van 22 miljoen van Objectief Mars niet op tegen het feit dat je als bezoeker minder om je heen gaat kijken. De hoeveelheid thema valt volgens mij, afgezien van een gevelrij, sowieso mee. Dat is natuurlijk het fijne van een indoor baan, met weinig elementen kun je toch een immersive ervaring creëren. Dan wil je natuurlijk wel dat de bezoeker die elementen tijdens de rit gegarandeerd ziet.
Bij Fenix gaan we het toch ook niet hebben over waarom het geen Dive Coaster is, en bij de Baron vragen we ons ook niet af waarom het geen hyper is? Dit is geen spinning coaster en gaat dat ook niet worden 😃 De baan in MoviePark is een uniek type in Europa, en daarnaast ook echt wel uniek in de wereld. Daar kan ik als pretpark en themapark fan alleen maar naar uitkijken ☺️