ppc-anoniem-2 Ik denk dat persoonlijke nostalgie inderdaad kan meespelen. Mijn ouders gingen nooit met ons naar een pretpark, daarom deed ik mijn eerste echte achtbanen tijdens een schoolreis naar de Efteling (die flutkiddie op Leuven Kermis tel ik niet mee). 's Ochtends had mijn moeder mij gewaarschuwd dat ik vooral geen dingen mocht doen waar ik niet in durfde. Daardoor heb ik aan het begin van de dag nog de Halve Maen overgeslagen. Maar na door een inschattingsfout in de Bobslee beland te zijn, merkte ik dat ik zulke dingen wel leuk vond. Diezelfde namiddag zat ik in de Python,die in 2001 nog omschreven werd als de achtbaan voor echte durvers, en had ik het advies van mijn moeder dus vrolijk in de prullenbak gegooid :-p
Ik kan me dan ook geen Efteling voorstellen zonder Python. Dat voel ik niet bij elke baan.
(Tussen haakjes, proficiat met je credit van El Condor want officieel mag je er niet in. Ben je daar nog nooit tegengehouden?)
Hoewel Condor mij een blauwe plek bezorgde, zal ik hem daarvoor niet per definitie overslaan. Ik vind dat SLC's iets te veel afgekraakt worden, tot nu toe heb ik meer goede dan slechte ritten gemaakt in dat type baan.