Ik ben eigenlijk wel blij dat ze deze aanpassing doen! El Condor is een iconische baan, heel Nederland kent hem. Daarnaast is (ook al bestaat 'ie al zo lang, en kennen we 'm allemaal) de layout briljant: een klein grondoppervlak, een beste hoogte met een lang ritverloop met 5 inversies. Een waardige vervanger op hetzelfde grondoppervlak zal lastig te vinden zijn, terwijl het grootste probleem eigenlijk het comfort is: het is een hoofdpijnmachine, en hoewel het probleem in essentie de baan zelf lijkt te zijn, kunnen nieuwe treinen dit probleem wel voor 75% verzachten. De nieuwe treinen hebben geen beugels naast je hoofd, dus klapper je niet heen en weer. Ik ben nog nergens comfortabele treinen tegen gekomen van Kumbak, dus ben blij dat ze niet voor dat alternatief hebben gekozen.
Ik denk dat dit oprecht de kortste klap is die Walibi kan maken: een iconische baan laten bestaan, het comfortprobleem grotendeels oplossen, in samenspraak met de originele fabrikant.