- Bijgewerkt
In 2021 krijgt de Condor nieuwe treinen. Deze treinen worden geleverd door Vekoma en staan al op meerdere andere banen. Zoals The Mayan in Energylandia.
In 2021 krijgt de Condor nieuwe treinen. Deze treinen worden geleverd door Vekoma en staan al op meerdere andere banen. Zoals The Mayan in Energylandia.
Haha, was net wat eerder, maar heb mijn bericht verwijderd.
Wel jammer dat we hiervoor nog een jaar moeten wachten.
De 2009(?) test wordt dus 12 jaar later toch gedaan!
Het kan nooit veel slechter worden..
Hjalmar Ik denk niet dat exact dezelfde treinen zijn. Volgens mij was er in 2009 een probleem met het vrije-ruimte-profiel in combinatie met de nieuwe treinen. Dit probleem speelt alleen bij het prototype (El Condor en T3) op het punt waar de first drop de bocht op het einde van de baan kruist. Bij de latere modellen gaat die bocht over de first drop maar bij Condor en T3 er onderdoor, waardoor je met de nieuwe treinen onder bepaalde omstandigheden de baan er onder zou kunnen raken. T3 kreeg daarom Kumbak-treinen die dit probleem niet hadden. Ik denk dat ze dit nu op hebben kunnen lossen bij Vekoma door een aanpassing.
Het is jammer dat we er nog een jaar op moeten wachten, maar ik ben blij om te lezen dat dit eindelijk gaat gebeuren. Ik denk dat een nieuwe set treinen het comfort tijdens de rit flink zal verbeteren!
mooi zo dit vind ik heel goed nieuws. Alleen maar een jaartje wachten
Ik heb toch altijd een soort zwak voor El Condor, dus erg goed nieuws dat de nieuwe treinen eraankomen!
Over de baan in energylandia zijn de meesten toch wel positief over de SLC door de nieuwe treinen, dus voor El Condor is het goed nieuws. Ik had het overigens ook niet erg gevonden als de baan plaats had moeten maken voor iets nieuws.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of het de bedoeling is dat El Condor nog een jaar of 10-20 mee moet gaan, of dat er wellicht over een paar jaar een nieuwe inverted komt waar deze treinen hergebruikt kunnen worden.
Ron of dat er wellicht over een paar jaar een nieuwe inverted komt waar deze treinen hergebruikt kunnen worden.
Zeer onwaarschijnlijk. El Condor heeft het oude type track design, terwijl Vekoma eigenlijk alleen nog maar het nieuwe type wilt bouwen. Treinen zijn niet uitwisselbaar tussen de twee types.
Ik snap niet dat ze er nog zoveel geld instorten. Sloop aub die baan, spaar voor een gave nieuwe ride en promoot dat lekker.
El Condor is gewoon klaar imo.
Dit is echt een bericht met geen nieuwswaarde... volgend jaar pas een nieuwe trein...
Jammer dat het park zo weinig kan investeren. Blijft een zorgenkindje voor de groep.
Ik ben eigenlijk wel blij dat ze deze aanpassing doen! El Condor is een iconische baan, heel Nederland kent hem. Daarnaast is (ook al bestaat 'ie al zo lang, en kennen we 'm allemaal) de layout briljant: een klein grondoppervlak, een beste hoogte met een lang ritverloop met 5 inversies. Een waardige vervanger op hetzelfde grondoppervlak zal lastig te vinden zijn, terwijl het grootste probleem eigenlijk het comfort is: het is een hoofdpijnmachine, en hoewel het probleem in essentie de baan zelf lijkt te zijn, kunnen nieuwe treinen dit probleem wel voor 75% verzachten. De nieuwe treinen hebben geen beugels naast je hoofd, dus klapper je niet heen en weer. Ik ben nog nergens comfortabele treinen tegen gekomen van Kumbak, dus ben blij dat ze niet voor dat alternatief hebben gekozen.
Ik denk dat dit oprecht de kortste klap is die Walibi kan maken: een iconische baan laten bestaan, het comfortprobleem grotendeels oplossen, in samenspraak met de originele fabrikant.
Grijze-muis Jammer dat het park zo weinig kan investeren. Blijft een zorgenkindje voor de groep.
Lost Gravity, NeuroGen, De 'Festivalisation', Untamed, Wilderness, Speed Zone 2020. Jammer dat het park zo weinig investeert.
Ik vind het gek dat ze nu een trein voor 2021 aankondigen. Misschien hebben ze het budget voor 2020 al begroot, misschien heeft Vekoma niet eerder productiecapaciteit. Wat het ook is, het ligt niet aan dat Walibi weinig kan investeren, want de laatste jaren is er bij CdA echt een knop omgegaan.
T3 is een rammelbak, maar door de Kumbaktreinen is er mee te leven. Vekoma levert vast nog beter werk, dus zo is een stukkie historie straks toch weer wat langer te bewonderen.
Erik Het is niet nu aangekondigd. Het is al aangekondigd door Mascha van Till tijdens de Community Day in september. Enige wat nu bekend is geworden is dat het een Vekoma trein wordt, de andere optie was Kumbak.
Walibi schuift vaker met budgetten. En wanneer iets wel of niet kan, ook kwa boekjaar. Untamed had extra budget nodig. Een half miljoen meer dan begroot. En het budget van de Condor trein van 2020 is daarvoor gebruikt. Waardoor de trein doorschoof naar 2021.
Jules T3 is een rammelbak, maar door de Kumbaktreinen is er mee te leven. Vekoma levert vast nog beter werk, dus zo is een stukkie historie straks toch weer wat langer te bewonderen.
Ik vond T3 echt de allerslechste SLC die ik ooit heb gedaan, als de Condor ooit zo wordt kunnen ze hem beter gewoon sluiten en een stuk van de eerste looping bewaren als historisch. Want achtbanen zijn geen museumstukken.