Alton Towers (UK) 15 & 16-08-2019
Voor Alton towers hadden we besloten twee dagen te nemen. Dit was ook best voordelig om te doen in vergelijk met een enkele dag Alton Towers, het scheelde namelijk niet heel vele meer om een twee daagse ticket te kopen dan een enkele.
Ook had ik grote verwachtingen van Alton Towers! Ik was erg benieuwd naar de Smiler, Oblivion, Wicker man, Nemissis en Galactica! De eerste dag was heerlijk zonnig en het was prima te doen met de drukte in het park ondanks we in het hoogseizoen zijn gegaan. De tweede dag was erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken op Rollercoasterday!
Omdat het die dag Rollercoasterday was liet het park Nemissis een uur langer open wat resulteerde in een hoop rerides met andere pretparkfans!
Genoeg gekletst, hier komen de foto's!
Met de monorail gingen we van de parkeerplaats naar het park, de afstand daartussen is namelijk wat groter als dat je van een gemiddeld pretpark bent gewend.
De ingang van Alton Towers!
Wat ik niet wist van Alton Towers was dat het in zo een mooie groene plek lag met een hoop groenvoorziening.
Één van de weinige flatrides die het park heeft. Dat viel me wel op aan een aantal parken, er waren namelijk weinig flatrides!
Galactica!
Nemissis!
Heerlijk dat B&M geweld!
Duel was ook echt een mooie darkride/shooter 🙂
Wickerman!
Wat een plaatje is het toch ook!
Het kasteel van Alton Towers ziet er ook echt mooi uit!
Zo, dat waren wel even genoeg foto's van de spinningcoaster!
En hier ging mijn hartje sneller van kloppen...!
Heeft er iemand een kwijlbakje?
Sexy piece of metal...
Ha, ha, HA-HA-HA!
What a sick coaster are you Smiler!
Just... look at it!
Hex, wederom een prachtige madhouse met een goed verhaal/legende die zich vlakbij het park afspeelde!
Rita!
Hier in dit hoekje zat ook nog een verassend goede coaster verstopt, namelijk Thirteen!
Smiler in progress...
Mijn nieuwe all-time favorite 😃
Time to fall...
Ik ben goed te spreken over het laadsysteem bij Oblivion! Mooi systeem!
Zo, dat is alweer de laatste foto van de eerste dag!
Op Rollercoasterday hoefde ik nog maar 1 achtbaan voor een coasterbingo. So... let's do this!
We hadden deze dag ook een bandje gekocht waarmee je alle ridefoto's kon scannen en opslaan voor de hele dag voor £15,- en voor dat geld kregen we ook beide een bandje!
De val van Oblivion is echt heerlijk!
Nog even een stukje door het groen...
Deze foto maak ik geen tweede keer!
Alton Towers heeft ook humor!
Panorama van Wickerman.
Nog één van de Spinball Whizzer.
En ter afsluiting nog 1 bij Hex.
Alton Towers was een tof park! Ik wil hier zeker weer een keer terug!