Misschien toch even de zin om Open RCT2 te spelen aanwakkeren bij anderen... Ik ben er de afgelopen twee weken intensief mee bezig geweest en ik werk momenteel aan het middelgrote Emerald Lake Park, waarbij ik behoorlijk stevig inzet op theming. Ik zit zeker niet op het niveau van al die waanzinnige bouwers van New Element, maar Open RCT2 biedt wel veel leuke mogelijkheden die parken naar een hoger niveau kunnen tillen. Ik ben nog volop aan het park bezig, dus hier en daar moeten nog grasveldjes met bomen gevuld worden π ...
Het begon eigenlijk met een idee om een piertje te bouwen. Geen kopie van Pixar/Paradise Pier, maar iets dat eerder gebaseerd was op Santa Monica.
De eerste grote attractie die ik bouwde, werd Sakura. Een B&M Sitdown Coaster in Japans thema. Hij heeft een vrij klassieke lay-out met een looping, een Immelmann, een Zero-G, een Cobra Roll en een corkscrew.
Rapid rivers vond ik altijd een moeilijk te hanteren attractietype, maar met wat cheat-werk worden ze wel leuk.
Het Noorse themagebied is de thuishaven van een Powered Coaster, een Shoot-the-Chutes en Skarstind, een duellerende GCI coaster. Die baan is al gesynchroniseerd en komt zo goed als gelijktijdig binnen (yay), maar heeft nog een heleboel inkleding en bomen nodig.
Mijn paradepaardje wordt Palenque, een multi-launch coaster met een lengte van 1600 meter en twee inversies. Een soort Taron in het thema van Chiapas, zeg maar... In de klassieke RCT2 leverden gehackte banen haast constante storingen op, maar dat is tegenwoordig opgelost. Yes, ik ben fan!