Ik heb ondertussen m'n zogenaamde Laguna River Park - vernoemd naar de rivier die dwars door het park loopt - geopend. Er lopen op dit moment zo'n 7000 mensen door het park en dat geeft toch een heel ander beeld dan zulke lege paden en lege coastertreinen. Het is geen 100% themapark geworden (zoals Emerald Lake Park, dat ik in 2020 bouwde), maar eerder een pretpark met decoratie. Zoals ik hierboven al aanhaalde: een Knott's Berry Farm-achtig park was mijn doel. En een van de meest legendarische rides uit de geschiedenis van Knott's Berry Farm kreeg ook een plekje...
Skyscraper was in een van de vorige posts al zichtbaar. Dit is een Blitz Coaster met twee lanceringen en drie inversies. De top hat aan het water werd gebaseerd op VelociCoaster, maar deze baan werd in een soort stedelijk thema gestopt. Er staan 450 mensen in de wachtruimte, maar dankzij de vijf treinen schuift de rij best vlot op.
In m'n vorige RCT2-parken heb ik maar zelden een B&M inverted coaster gebouwd. Dit had twee redenen. Ten eerste zijn het doorgaans geen populaire attracties onder de peeps, ten tweede is het best lastig om custom supports te fixen voor zo'n inverted coaster. Tijdens de bouw van Hyperion heb ik echter gemerkt dat die custom supporting best meevalt en dat het de baan een bijzonder realistische uitstraling geeft. Thema heeft hij amper, maar ik ben stiekem best trots op deze baan en z'n compacte lay-out.
De custom supports van Hyperion vielen me zo goed mee dat ik ook een flying coaster begon te bouwen. Galaxy werd in een basic futuristisch kleedje gestoken en hij is reuzepopulair onder de bezoekers. De lay-out is niet buitengewoon lang, maar ik wilde er natuurlijk ook geen kotsmachine van maken.
Dark rides zijn in RCT2 altijd een beetje een moeilijke zaak. Omdat ik vind dat elk park er toch minstens eentje moet hebben, heeft Laguna River Park het Museum of Mysteries. Een soort goedkope versie van Mystic Manor dus. In de voortuin van het museum rijdt trouwens ook de oldtimerbaan Museum Taxi.
Wildfire is de RMC hybrid coaster die ik in een van de voorgaande posts al toonde.
De attractie waar (gek genoeg) het meeste werk in kroop, is wellicht Rapidos del Paraná, de raftingbaan in het Argentijns gethematiseerde parkgedeelte. Het is best lastig om een rapid river overtuigend te integreren in het landschap, maar met deze baan is dat eigenlijk wel prima gelukt. Ik blijf het jammer vinden dat rapid rivers doorgaans niet al te populair zijn bij RCT-gasten, maar toch creëert deze attractie een erg fijne dynamiek.
Tot slot nog een overzichtje van het compacte Laguna River Park. Op naar het volgende project 😃