Piet_Verdriet En waarom in godsnaam geen overdekte wachtrij? Wordt dat volgend jaar weer ad hoc shelters bouwen?
Met een dergelijke monstercapaciteit zal de rij vlot doorlopen, en je hebt ook heel wat bomen die al wat zon kunnen blokkeren. Met de subtiele verlichting die er hangt krijg ik er wel een soort van Zwitsers gevoel bij, zoals het bij Heide in Plopsaland de Panne er hangt.
Piet_Verdriet En een “scheet-orgel-bank”. Wat verschrikkelijk. Ik snap dat het voor kinderen is, maar om het nou zo belachelijk kinderachtig platvloers te maken...
Nja, het past volkomen in het verhaal van enkele bengels die graag streken uithalen... of het daarom platvloers is of dat het bij het thema past laat ik in het midden.
Piet_Verdriet Zonde dat ze Robert Jaap Jansen een attractie laten ontwerpen. Die man kan het beter bij foldertjes laten. Hij is ook verantwoordelijk voor Pinokkio, alwaar het lijkt alsof ze de vis van een carnavalswagen hebben gesloopt. Ik hou mijn hart vast voor heel dit project.
Elke ontwerper voor de Efteling heeft zijn sterktes en zwaktes, van alle ontwerpers die ze hebben zitten is dan in mijn mening Robert Jaap hier het beste voor geschikt. Het is voor kinderen van 4 tot 10 jaar bedoeld, dan is dit denk ik volkomen een schot in de roos. Had het ingetogener gekund? Natuurlijk - maar ik vind het net fijn dat er ook iets uitbundigers in de Efteling een plaats krijgt, want hierdoor worden attracties zoals Baron 1898, het Spookslot, Fata Morgana en de anderen net versterkt doordat deze attractie een uitgesproken identiteit krijgt.
Dat is niet iets slechts en als het goed uitgevoerd wordt, dan kan het enorm versterkend werken voor het hele park - en wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik best goed werken en heel passend - en vooral eens iets fris en vernieuwend.
Wordt het Eftelings? Absoluut, daar twijfel ik niet aan, het totale plaatje zal daar zeker aan voldoen.
Wordt het iets voor iedereen? Nee. Maar dat kan helemaal geen kwaad.
Mennoo_ Als ik beter naar die tekeningen kijk, lijkt het er op dat dit een ombouw voor de Steenbok betreft. Je ziet in het aanzicht linksboven duidelijk de contouren van de Steenbok aan de linkse kant van dat aanzicht met het uitstekende dakje, en de 2 pilaren en hoe dat stukje uitsteekt tov de rest van het gebouw. Daarnaast kan je bij de zijde rechtsonderin ook de vorm herkennen van de kant met de snackmuur wat hier vervangen wordt door reeks bomen, met rechts daarvan een kleine backstage deur, links een grotere deur met boog en daarnaast links 2 ramen.
Daar lijkt het idd op, ik hoop toch op een apart verkooppuntje - of toch ergens waar je wat gebak kan krijgen.