Inverted banen hebben doorgaans geen airtime, dus ik snap het punt eigenlijk niet goed (tot dusver is de enige inverted baan met echte airtime dat prototype in Tusenfryd). Je ziet in de on-ride toch duidelijk behoorlijke hoogteverschillen.. ja, dat is altijd in een bocht, maar hoe wil je het anders doen?? Ik heb nog nooit een inverted baan gezien met Bunnyhops en volgens een wat ouder interview met een ontwerper zijn die banen ook gewoon écht niet geschikt voor airtime. Oftewel: je zou dan behoorlijk saaie heuvels krijgen als hij niet in een bocht naar boven of naar beneden zou gaan. (ik snap ook niet waarom je persé recht naar boven of beneden zou willen gaan als het in een mooie bocht kan).
Meteen na de eerste drop volgt overigens een overbank, wat toch wel een behoorlijk verticaal element is.
Daarnaast moet de baan ook nog eens kunnen duelleren met de Family Boomerang, wat het maken van een layout beduidend moeilijker maakt. Ik vraag me af wat er dan nog van zo'n baan allemaal verwacht word.. Het enige element dat ik kan verzinnen wat daadwerkelijk zou kunnen werken als "verticaal element" is een ouderwetse vertical loop.