CarlosAmigos De allereerste B&M Inverted met de nieuwe generatie beugels is Banshee (Kings Island). Die is geopend in 2014.
Zeg maar gerust ook de enige B&M Inverted met vest restraints. Ik denk dat er voornamelijk twee dingen zijn die meespelen hier: 1. vest restraints maken de trein breder. Kijk maar naar Banshee, die trein is breder dan andere invert treinen. Als je een achtbaan van dit formaat wil neerzetten op zo'n stukje, telt elke centimeter die je kan winnen. Daarnaast heb ik regelmatig gehoord dat mensen de vest restraints op Banshee minder fijn vinden dan de over the shoulder beugels op andere Inverts, want die drukt je wel een beetje in je stoel, heb ik ook vaak met Fenix. Als de mensen van Grona Lund dat ook vonden, snap ik dat ze voor deze beugels zijn gegaan.
Het zal in ieder geval geen kostprobleem zijn. Met een budget van 42 miljoen maakt het verschil over the shoulder of vest restraint weinig uit.
The_Bullgod en het verpesten van het uitzicht direct voor zijn woning
Tsja, waar kijk je liever op uit? Een attractie of een parkeerplaats? Klinkt allebei niet heel prettig 🤣
Klopt zeker.