Moby
De opdracht heeft vele blunders gekend van beide kanten, zowel het team dat moest zoeken, als het team dat opgesloten zat.
Ware het niet dat de zoekers wel de sleutel mee hadden genomen dan had dat een berg tijd gescheeld en was de kans zeer groot dat er een executie was met 6 personen.
Het team dat opgesloten zat liep tenslotte ook te klooien met het doorzagen van de kettingen, eerst een beetje op een slappe ketting zitten zagen wat moeilijk veel tijd kost.
En pas later erachter komen dat als je de ketting strak trekt dat je dan zo door die ketting bent.
Hoe gek het ook mag klinken, ik neig nog steeds naar de theorie dat we wel eens met twee mollen te maken hebben dit seizoen en die dat van elkaar ook niet weten.
In beide groepen zijn zaken gebeurd waar je je vraagtekens bij kan zetten.
Naar volgende week kijk ik ook erg uit, naar het lijkt word het een herhaling van de eerste opdracht met de bakjes, waar de mol dus bij iedereen die vrijstelling wegkaapte.
(speculatiemodus aan)
Ik verwacht dat we nu nog een paar oud mollen te zien krijgen, die weer als de vorige keer een korte monoloog houden.
Alleen nu met de twist dat de Mol die vrijstelling teruglegt, tegen een bepaalde prijs, namelijk geld uit de pot.
Hoe dat voor de finale zal uitpakken weet ik niet, maar of een finale nu gespeeld word met 3 mensen of 4 dat is voor het spel zelf denk ik niet zo heel erg, dat betekend gewoon dat er twee verliezers zijn op dat moment.