MrRC De podcasts kan je vinden via Spotify of de podcast app van Apple.
Make_It_Work In de podcast was te horen dat de mensen die een bepaalde envelope hebben (Tygo en Nikkie in dit geval) dus op bestemming in de helikopter moesten stappen in plaats van in Pisa terecht te komen.
Ik begreep van iemand van de productie dat speltechnisch besloten is dat zodra die auto bij de heli aangekomen is dat de telefoon dan uitgeschakeld zou worden.
Met in het ergste geval dus dat andere deelnemers niet meer op hun locatie konden komen.
In een vorige podcast was ook te horen dat alle spellen ook van tevoren ook gespeeld worden door mensen van de productie, en dan niet door de mensen die de spellen bedacht hebben maar door "buitenstaanders" zo kunnen ze checken of de spelregels te snappen zijn, maar ook of een opdracht haalbaar is, en het is vaker gezegd hier en op de anders socials dat het soms lijkt dat spellen te moeilijk zijn en absoluut niet gehaald kunnen worden, dit is niet het geval, elk spel is binnen de spelregels te halen, de ene keer zullen kandidaten iets meer hun best moeten doen dan de andere keer.
En als ikzelf een beetje logisch nadenk bij de auto opdracht van afgelopen zaterdag, moet dat volgens mij ook goed te doen zijn, en dan komt het uit op een goede structuur onderling.
De opdracht zou dan als volgt moeten gaan voor het beste resultaat:
Auto 1 geeft aanwijzing door aan auto 2
Auto 2 gaat rijden en geeft aanwijzing door aan auto 3
Auto 3 gaat rijden en geeft aanwijzing door aan auto 1
Als de auto de aanwijzing doorlopen heeft dan moet die auto stilstaan en wachten op de volgende instructie.
Eigenlijk dus het stop en go principe, en als er geen ruis op de lijn is en je hebt een A4tje met ongeveer 12 tot 15 aanwijzingen dan is mijn inschatting dat dat prima te doen moet zijn.
Maarja dan heb je nog de onzekere factor van de mol, en de rest van eventuele ruis op de lijn, want in een conference-call gaat iedereen zonder structuur door elkaar heen tetteren, wat in het begin van de opdracht ook wel zwaar aan de hand was, maar naar mate de opdracht vorderde zag je toch langzaam de structuur erin komen.
Nu zal ik niet gaan strooien met spoilers hier, maar op de diverse socials zwermen wat screenshots en is het aan de hand van die screenshots duidelijk wie de afvaller is van de komende aflevering.
Ik weet in ieder geval op wie ik mijn puntjes voor aankomende week niet ga inzetten π