ArcovandenBroek Ik vind het nog steeds een leuk programma, maar het is allemaal zo vlak, braafjes.
De eerste opdracht was in principe prima, maar die jokers en x 0,5 verpesten het grotendeels. Ook kleine opdrachtjes tussendoor zoals bij de Belg maken het als geheel zoveel beter.
De tweede opdracht was ook prima, maar ik mis het overzicht. En ook weer jokers en mingeld, dat hoort niet!
De derde opdracht was wel heel makkelijk verdienen, ook krijgt de penningmeester teveel keuzes / voor het zeggen. Maar deze opdracht leek echt last minute te zijn bedacht, omdat de daadwerkelijke opdracht niet door kon gaan.
Ik vind het prima dat ze een eigen style hebben en niet teveel op de Vlaamse Mol willen kijken. Maar een beetje kijken naar onze zuiderburen zal het programma alleen maar goed doen.
De groep kandidaten is trouwens top! Hopelijk wel snel zonder die stomme bondjes. 😊
Ik ben het niet met je eens, de jokers zorgen ervoor dat deelnemers iets kunnen winnen.
Ook geeft het meer een incentive voor de deelnemers om goed op te letten want er valt nog een extraatje te verdienen.
Nu heeft alleen Ellie dus die joker gevonden, maar stel dat dit als een lopend vuurtje bekend werd bij de overige deelnemers, dan krijg je een extra dimensie aan het spel dat ze als bezetenen gaan zoeken en lopen.
En zoals bij elk spel waar geld te verdienen valt, of dat nou WIDM is of een ander spel, er is altijd een kans dat je je geld kwijtraakt of verminderd, in dit geval dus dat x0,5.
Psychologisch interessant, want wat doe je bij een bordje van x1, ga je door of stop je?
Bij de laseropdracht was er naar mijn mening prima overzicht, aan de hand van de kaart die in beeld kwam wisten we waar deelnemers waren, en ook hier een lekkere incentive van jokers kunnen verdienen, met de twist dat die jokers op naam staan, dus wat doe je als deelnemer, knal je een joker in die kist voor je tegenstander of laat je hem liggen, of steek je hem in je zak en haal je die joker op die manier uit het spel?
En ook hier weer, er valt geld te verdienen, dus ook mingeld, een prima mogelijkheid voor de mol om daar toch wat werk te verrichten.
Of zou een normale kandidaat in zijn/haar enthousiasme niet goed opgelet hebben bij het in de kist stoppen van dat geld?
Jokers en mingeld dat niet in deze opdracht hoort, ik vond juist dat het in deze opdracht prima erbij hoorde, zo maak je een spel net even wat interessanter en geeft het meer jus aan het geheel, als ze alleen geld konden pakken en verder alleen maar beetje tijgeren, boobytraps onklaar maken, en vooral maar niet geraakt proberen te worden is een vorm van deze opdracht die al een paar keer geweest is.
De derde opdracht, tja het kan hoor dat het een last minute opdracht was, maar niet elke opdracht hoeft groots te zijn waarbij er gesleept moet worden met objecten, soms zijn opdrachten met het geheugen ook gewoon een opdracht die op dat momenten het script staat.
Bondjes blijven er altijd wel in, ook niks mis mee, als kijker krijg je hierdoor soms ook wat extra informatie, tenzij iemand praktisch het hele seizoen een bondje met de mol heeft (Diederik Jekel)
Dat het bij de naar het lijkt "heilige" belgen niet gedaan word en in de Nederlandse versie wel, daar kan ik niet wakker van liggen.
Het is zoals het is, en het zorgt ook wel voor lekkere televisie.
Neem die scene met Tygo en Ron met als punchline Horace die alles gehoord heeft, heerlijk toch.
Ja ik ben het met je eens, dit kwam erg geacteerd over, maar dit kan ook komen door de edit, want in die scene kijkt Tygo een paar keer over zijn schouder en ziet blijkbaar niemand zitten, op een bepaald moment maakt hij wel de opmerking dat ze snel moeten zijn want er komen mensen aan.
Dan een paar seconden maakt Ron de opmerking dat Horace er zit, die al heerlijk aan zijn schaaltje whatever zit.
Zeker bij dit soort shots en momenten zal het mij niks verbazen dat dit tot op zekere hoogte in scene gezet is, maar laten we ze even het voordeel van de twijfel geven en laten we aannemen dat dit niet gescript is, we weten ook allemaal dat Ron altijd wel een beetje probeert de lach te vinden in programma's waar hij aan deelneemt.
En dat brengt mij bij een volgende theorie, Ron is de Mol.
Want deze twee afleveringen valt het mij wel op, in het programma lijkt Ron twee gezichten te hebben.
We zien Ron in het veld meedoen met de opdrachten, maar het gaat allemaal een beetje klungelig, komisch,vreemd, zeg maar gerust apart.
Neem nou die opdracht met die stenen, het moment dat Ron die balk op zijn schouder heeft gaat hij rondzwalken alsof hij een liter jenever heeft weg zitten tikken.
Of bij het laseren, hij zit/loopt achter Nikie, dus hij moet gezien hebben dat zij die kist heeft, en daar boven op die tafel gezet heeft.
En opeens ziet hij de kist niet meer, weet hij niet waar die is, prima dat kan hoor geen probleem wat mij betreft, maar apart is het wel.
Tijdens het spel zelf merk je gewoon dat Ron de geinponem aan het uithangen is.
Maar dan met de biecht, zien we een hele andere Ron, wat serieuzer, rustiger, en alles goed weten te analyseren.
Nogmaals dit is een theorie, maar Ron is bij de WIDM kijker een man die ieders hart gestolen heeft, heel Nederland leefde met hem mee toen hij de eerste keer eruit moest, dus Ron heeft een bak goodwill bij de kijker waar je eng van word.
Ron heeft ook het slungelige imago op televisie, terwijl hij in werkelijkheid ook bloedserieus kan zijn.
Dit seizoen is een kadootje van de makers voor de fans, dat is ook vaak genoeg gezegd, dan ga je toch als productie gebruik maken van het grootste rookgordijn dat je hebt, namelijk je laat iemand waarvan iedereen het hem zo gunt om weer in het programma te zitten de mol zijn.
Ron doet gewoon zijn ding wat hij normaal ook doet op tv, beetje de komische slungel uit proberen te hangen, en komt er gewoon mee weg, omdat we niks anders van hem gewend zijn.
Want het is toch tof als de publiekslieveling van het programma gewoon de hele serie in your face zit te mollen, en er nog mee weg kan komen ook onder het mom van, ach het is Ron maar er gebeurt altijd wel wat bij hem, dat kan gebeuren, hij is een beetje onhandig..........maar ondertussen.
Of ik goed zit met mijn theorie ik weet het niet, maar ik (en naar het blijkt) velen met mij hopen stiekem wel dat Ron de Mol is, ik zou het wel onwijs tof vinden.