Michael
Dat liep inderdaad wel de spuigaten uit de laatste jaren.
John Ik begrijp overigens goed dat de Efteling af wil van 2 dagen per week hordes bezopen Brabanders die de entertainmentpleinen bezetten. Ik vind het daarom niet eens een gek idee om de openingstijden aan te passen, het minder aantrekkelijk te maken voor abonnementhouders en de drukte beter te spreiden.
Door entertainment anders in te vullen en deze acts te vernieuwen (wat na al die jaren toch wel eens mocht) en je zomeravond concept goed te vernieuwden had je dit ook kunnen bereiken.
Maar om dan gewoonweg maar t hele zomeravond concept te schrappen vind ik ook vrij rigoureus.
Daarnaast is het overwegen van een verbod op zelf meegebrachte alcohol ook een interessante, je zag het al eerder genoemde "koelboxen vol schultenbrau" letterlijk op het steenbokplein.
Dit verbieden maakt het jezelf klemzuipen in de Efteling elk weekend ook gewoonweg te duur voor een hoop mensen.
Op die manier je probleem oplossen lijkt me creatiever en leuker dan gewoon de zomeravonden wederom uitkleden.
Maargoed, misschien worden we straks verrast en komt de Efteling met een dijk van een zomeravond programma.