pampie Toen Compagnie des Alpes de parken van StarParks/Palamon overnam in 2006 herinner ik me nog wel zeer sterk dat CdA aankondigde dat het Walibi Belgium opnieuw wou oppoetsen om het zo het stokpaardje te maken van de groep. Walibi Belgium heeft toen plots erg hard gewerkt om de 'basis' van het park enorm te verbeteren: Calamity Mine en FlashBack werden plots volledig opgeknapt, andere attracties kregen grootse schilderwerken (Cobra, Vampire), de povere operations van destijds werden aangepakt, Halloween werd kwalitatief vele beter en Walibi Belgium heeft toen bewezen dat het bezoekers kon lokken zonder noemenswaardige of grote investeringen. Én omdat ze toen ook een enorm sterk team achter de schermen hadden. Denk maar aan Dominique Fallon, die toen nog in het park werkte, Marc Guffens, Aleksandra Vidanovski, Oliver Sneyers, Jeroen Renmans,...
Ik herinner me nog wel dat in de periode 2014 de bezoekersaantallen sterk achteruit liepen en men toen erg zijn best heeft moeten doen om Walibi weer op de rails moest krijgen alvorens het park een nieuwe attractie kreeg. Zo geschiedde en in 2016 kwam Pulsar, wat overigens de eerste fase was in het hele investeringsplan.
Of Walibi Holland een dark ride nodig heeft laat ik even in het midden. Maar veel hangt volgens mij gewoon af van het directieteam van het park en niet van CdA, dat het park eigenlijk enkel en alleen van het nodige budget moet voorzien. Ik weet bvb. dat alles wat de laatste jaren in Walibi Belgium gebeurd ook echt is waar het park al jaren van droomde.