Parc Asterix opent 4 sterren hotel Les Quais de Lutece

De attractie en hotel toevoegingen maken deel uit van de langetermijnontwikkelingsplannen van het park die de afgelopen vijf jaar tien nieuwe attracties en drie hotels hebben geopend.

Het viersterrenhotel Les Quais de Lutece wordt het derde hotel van het park en wordt volgend jaar geopend.

Park manager Vassel zei: "De 150 kamers in het hotel zullen worden gesitueerd rond een re-creatie van de rivier de Seine en de nieuwe kamers zullen het totale aantal beschikbare on-site op 450 brengen."

Hij schetste parkvoordelen die gasten daar zullen krijgen, waaronder een half uur vroege toegang tot het park en een karakterontbijt.

bron: WTM 2019: Parc Asterix reveals new attractions

Vergeet wat ik in dat andere topic net aan je vroeg: ja dus, dit is 't plan voor 2020. Wow, wat ziet dit er supertof uit! 😀

Wow, dat ziet er heel tof uit! Hoop wel dat er iets meer groen omheen komt dan op de laatste 3d renders, de concept-arts zien er gezelliger uit 🙂

• Niek heeft hierop gereageerd.

Wow, wat ziet dat ook supertof uit! Wel eens met @John dat de laatste renders aanvoelen als een verlaten stad zonder enig leven en groen.

Ik vind het tof dat ze iedere keer weer unieke thema's weten te koppelen aan hun hotels en attracties. Maar de dit ziet er wel allemaal echt heel erg poepbruin uit, had wat mij betreft wel iets meer kleur in gemogen. Al was het maar bomen om het te door breken.

Nou moet natuurlijk lijken op hoe Lutetia (het oude Parijs) werd weergeven in de stripboeken van Asterix en Obelix, dus het past wel 🙂
    Edit: dus voor de lezers van de strips moet hier wel wat herkenning in zitten. Het moderne twistje is dat het nu mooi rondom de Seine is gesitueerd.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Dit ziet er wel heel tof uit zeg, Parc Asterix blijft lekker investeren. 🙂

Is er ondertussen al meer nieuws bekend over dit nieuwe hotel?
      Hoe ziet het er op de bouwplaats uit?

Dat PA een 3e hotel gaat krijgen is namelijk al bijna een jaar geleden bekend gemaakt.

Niek dus voor de lezers van de strips moet hier wel wat herkenning in zitten.

Dit vind ik inderdaad een van de charmantste elementen. Het is een locatie uit de boeken die hier echt groots wordt uitgevoerd en hopelijk met veel details en humor die we hier nog niet zien.

Altijd lovenswaardig als men echte materialen gebruikt! 🤩

• Niek heeft hierop gereageerd.

Holy crap, ik had geen idee dat hier al zo veel stond! Ik dacht dat dit nog in de planfase zat joh!

John Wow, dat ziet er heel tof uit! Hoop wel dat er iets meer groen omheen komt dan op de laatste 3d renders, de concept-arts zien er gezelliger uit 🙂

Mooi om op de foto's te zien dat het in het echt dus al lekker groen oogt door de bosrijke omgeving!

Michael Altijd lovenswaardig als men echte materialen gebruikt! 🤩

Dure bouwmethode, maar prachtig om te zien en ongetwijfeld een fantastisch resultaat!

Niek Holy crap, ik had geen idee dat hier al zo veel stond! Ik dacht dat dit nog in de planfase zat joh!

Het nieuws dat Parc Asterix dit hotel zou bouwen is al bijna van een jaar geleden.
          En als het dan in 2020 al moet openen is het logisch dat de bouw nu al ver gevorderd is.

Niek Holy crap, ik had geen idee dat hier al zo veel stond! Ik dacht dat dit nog in de planfase zat joh!

Dat dacht ik dus ook 😅 Op de tekeningen ogen sommige dingen wat grijs en grauw maar als ik de bouw nu zo zie denk ik dat dat in het echt wel mee gaat vallen.

18 dagen later

Het ziet er al prachtig uit, terwijl nog niet eens alles is afgewerkt

Dat ziet er erg cool uit!

Wanneer je hotel er nog cooler begint uit te zien dan de Main Street van je park... Wow, wat een pracht 🙂