Met hetzelfde clubje waarin @ArcovandenBroek zat, hebben we de baan een aantal keer gedaan. Wat een monster! Gelukkig toch besloten om in de avond ruim 1,5 uur te wachten (avond rit)! De baan heeft wel extreem veel last van verstoringen, eigenlijk de hele dag door, of in ieder geval toen wij er waren, afgelopen zaterdag en zondag.
Ik vermoed dat dit komt doordat ze op camera’s detecteren dat mensen spullen/objecten zijn verloren en dat ze dit eerst moeten controleren/opruimen. Er wordt ook echt gehamerd op en gecontroleerd op het feit dat er geen spullen mogen worden meegenomen.
Echter, ik kan me ook goed voorstellen dat het iets met sensoren te maken heeft omtrent het wisselsysteem, dat natuurlijk ook goed moet functioneren. Ik heb de Theme Park Science-video en het artikel op Looopings een tijd geleden ook gezien, maar ik vraag me toch af hoe je borgt dat de wissel werkt nadat de trein één keer is langsgekomen. De trein geef je pas vrij in het station wanneer de wissel goed staat, maar wanneer de trein al "in flight" is, wordt het toch wel wat kritiek. Maar goed, er zitten nog behoorlijk wat statoren tussen om hem af te remmen...