Stijngeene Hoe vond je de shows in het park? Of heb je die niet echt bekeken in de tijd dat je er was?
Omwille van het lotingsysteem hadden we enkel directe toegang tot Big Band Beat en die wist mij op geen manier te amuseren. Maar ik ben dan ook niet zo van de shows. Schitterend theater van binnen wel. Maar ik had na een halve minuut al door dat dit 'm niet ging worden voor mij en ben halverwege ook een beetje weg gedoezeld...
De show in het Little Mermaid Theater vond ik wel aardig, van wat ik ervan begreep is ie in het verleden grootser geweest maar ik was daar wel onder de indruk van de techniek. Het vliegen van Ariel door de lucht, de bewegende schermen etc. De pop van koning Triton vond ik een béetje alsof ie van een Carnavalswagen was geplukt, maar over het algemeen vond ik die show OK.
Overdag speelde tijdens ons bezoek op het water een piratenshow, waarin wat schepen op komen varen met o.a. Jack Sparrow aan boord. Wat er dan gebeurt is even merkwaardig als amusant; de piratenschepen zetten hun waterkanonnen aan en de piraten die ineens langs de kade verschijnen, storten een golf aan water uit over het publiek dat zich en masse hieraan over geeft en lachend mee juicht met de 'yoho yoho a pirates life for me' jig. Iedereen kledder- en kleddernat, maar iedereen ook blij. Ik snap er niets van en was blij met veilige positie op het fort.
Fantasmic is zo'n Disney show waar ik zelf nooit echt mee 'opgegroeid' ben ofzo, dus ik zie het vooral als een beetje een gedateerd concept waarin -en dat was ook mijn mening in Orlando- het een potpourri Disneyklassiekers is onder het credo 'kent u deze nog'. Nu moet ik wel toegeven dat de setting in DisneySea de beste is van allemaal en vooral het punt waarop Maleficent als draak in gevecht gaat met Mickey is spectaculair. Maar liever zie ik in DisneySea een spectaculaire avondshow die vooral ook wat meer vuurwerk de lucht in schiet. Want is het iets dat vanuit de stad Tokyo opgelegd is? Maar de grote shells die hoog in de lucht exploderen zijn toch wel een gemis in het hele Tokyo Disney Resort.
tuindwerg In hoeverre is het een doolhof en in hoeverre vind je heel logisch de weg? Zijn de topattracties niet te missen?
De topattracties zijn niet te missen, want met de kaart in handen blijven de gebieden toch wel eigenlijk een soort van eilanden die je in chronologische volgorde bewandeld, met daarin 1 of 2 grote rides. Zaken die dus wel wat onopvallender zijn, betreffen zoals ik aanhaalde de single riders rij van de twee Indiana Jones attracties.
Kijk ook even deze video waarin ze het daarover hebben, los van de toffe beelden van het park zitten daar nog wat tips in om het maximale uit je dag (of dagen) te halen.