Ik vind het een interessante discussie.
De Efteling is een park wat zeer veel ambitie uitspreekt, maar op een hoop vlakken dat net de laatste jaren niet laat zien.
Op uitbreidingen vind ik dat ze zeker wel de goede weg in zijn geslagen, waar De Vliegende Hollander eigenlijk een soort faal was zie je met de grote uitbreidingen dat het van begin af aan steeds beter is, alhoewel er elke keer wel wat puntjes in de ontwikkeling mis gaan (die ze dan wel steeds sneller weten op te lossen/verbeteren)
Max en Moritz tja. Aan de ene kant: ik zelf vind het zonde van de Bob, en had liever de Python zien verdwijnen dan de Bob, maar voor de doelgroep denk ik dat het wel zal gaan werken ondanks dat de baan vast niet heel hoog in mijn top 10 zal komen 😅
Wat ik tot nu toe met het station zie gebeuren stemt mij wel hoopvol, aan de andere kant hoor ik ook dingen als "bordkartonnen aankleding" waar ik dan wel weer voor vrees, maargoed, dat kan nog alle kanten op en is eigenlijk nog weinig over te zeggen.
Mijn kinderen (ondanks dat de oudste toch wel de andere banen ontdekt heeft) zullen t ongetwijfeld leuk vinden.
Op vlak van entertainment en evenementen heb ik een gemengd gevoel, tijdens de drukke momenten zijn de op de goede weg met extra horeca dat ze die tegenwoordig fors uitbreiden, maar toch is daar nog zat verbetering mogelijk (wat ze ook niet verder lijken door te pakken).
De Evenementen zelf worden ook steeds minder en minder waarbij nu al grote twijfels zijn of we de zomeravonden nog terug gaan zien volgend jaar, terwijl je net weer ziet dat een Toverland onwijs weet te scoren met zomeravonden en zoals nu met Halloween, het idee van evenementen in je park werkt dus wel.
Entertainment is eigenlijk een beetje droevig mee gesteld, stond vrijdag bij de Jokie show te kijken, en dat is toch eigenlijk een typisch voorbeeld van treurnis geworden met 1 acteur alleen op t podium en een zooitje aan kinderen die alles maar doen omdat je alleen toch geen controle kan houden en dat maar gelaten ondergaat.
De spookjesboom show is nog wel redelijk als "one man show" maar zou toch ook wel meer uit te halen zijn.
Ravelijn speelt nu niet wegens problemen, maar t zegt toch wel wat dat veel mensen de geimproviseerde show op het plein beter vinden dan de show zelf 🙈
Eftelflags Ik verwacht wel dat we bij een aantal rides wat dingen gaan zien die de ervaring beter moeten maken. Denk een beetje zoals ze hebben gedaan bij CF.
Ik vind het best grappig wat ze bij CF hebben gedaan hoor, en fijn dat het opgeknapt is, en de fanfare gimmick is grappig hoor, maar om nu te zeggen dat het echt de ervaring zo enorm plust....