Japio klopt, maar in het heetst van de strijd wordt die afslag hier wel af en toe genomen. Zulke illustraties houden de discussie ook niet zuiver natuurlijk.
Japio Maar als je lekker een biertje wil drinken kun je in de Efteling op genoeg plekken terecht vind ik.
Het is geen korte afslag. Bij bijvoorbeeld station de Oost kon je voorheen tapbier krijgen en was het assortiment aanzienlijk groter, je kreeg je bier toen wel in een plastic weggooi beker, maar dat drinkt beter als karton.
Ook alle biertappunten en losse verkooppunten zijn verdwenen sinds er geen weggooi plastic meer gebruikt wordt en er voor bier (en wijn en eerlijk, ook frisdrank) geen optie meer is dit normaal te drinken.
Nu hoeft het van mij echt geen zuipfestijn te worden in het park, maar lekker genieten van een (speciaal) biertje kan gewoon op minder plekken en zeker in heel Ruigrijk is dit nu lastig. Terwijl dat nu net een lekker punt is de kinderen wat attracties te laten doen terwijl je zelf even een relaxe momentje pakt.
Overigens is het mij meermaals wel aangeboden hoor (een kartonnen beker) door een medewerk(st)er die het niet snapt.
Plastic recycle glazen hadden dit opgelost. En als ze de kwaliteit hebben zoals in EP en Toverland drinkt het net zo lekker als glas.
Ik heb in Rulantica echt serieus staan tikken tegen het plastic of het echt geen glas was.
Mijn grootste frustratie in dit geheel is dat niet enkel duurzaamheid geraakt wordt in het maffe huidige systeem van kartonnen bekers maar vooral ook de gastbeleving. Ik vind dit momenteel echt de grootste flater in het hele park die serieus mijn plezier van een bezoek naar beneden haalt. Dat gezeul met kartonnen bekers en niet de premium ervaring van het drinken van welke drank dan ook die wel in dit park zou moeten.