Dag 14: Even naar EPCOT
Gisteren was een rustige dag waarvan de invulling gedurende de dag een aantal keer wijzigde.
Nadat we eergisteren na de Halloween-avond pas rond half 2 ‘s nachts sliepen hadden we behoefte aan rust. Kiki was jarig en eigenlijk wilde ze haar verjaardag in Universal vieren. Als groots Harry Potter fan is dat ook best een lekkere plek om te zijn natuurlijk. Maar niet gisteren. We waren gebroken!
Wij twijfelde met ons gezin sowieso of we naar Universal moesten gaan. Voor James en Oliver is het aanbod niet super groot en als ze moe zijn proberen ze nog minder. Na 2 weken parken bezoeken is de rek er ook wel redelijk uit. Zeker gisteren nadat de kinderen hun rust nodig hadden was rustig opstarten ideaal.
De plannen werden verzet. Ipv gisteren gaan ze vandaag richting Universal. Maar hierbij hadden we wel een uitdaging. Voor vandaag hadden we met de hele groep ruim $100 aan Lightning Lane tickets gekocht om in EPCOT de Guardians of the Galaxy achtbaan te doen. Zonde om te laten schieten! Gelukkig is er een optie om ze te wijzigen. Niet alleen de tijd, ook de datum. Je moet het wel 268x proberen, want je krijgt eerst 267x de melding dat het niet beschikbaar is. Maar het lukte! We mochten gisteren om 15:15 naar binnen.
Kiki was jarig maar er was geen gebak. Vlaai kennen ze hier niet dus we gaan eerst langs de Krispy Kreme voor een lekkere donut. Na een korte stop, op naar EPCOT! $100 aan Lightning lanes laten schieten is zonde. Voor $35 per auto parkeren voor één attractie is eigenlijk net zo zonde. Maar dat mag de pret niet drukken. We zijn in EPCOT en de zon schijnt 😎.
We verdelen ons in twee groepen want Oliver is te klein en mag niet mee. En voor James kocht ik ook toegang maar die wilde niet. Eerste Pecko en co. Daarna wij!
Bij de ingang konden we nog eens op de foto met Daisy en onderweg kon James z’n favoriete Koreaanse drankje nog eens tappen.
De reguliere wachtrij is met 75 minuten is lang. Maar voor Lightning Lane toegang moet je toch ook zeker dertig minuten uittrekken. Je staat weliswaar direct in de voorshow. Dat zijn 3 ruimtes + nog een stukje wachtrij en een lange rit.
De eerste groep komt eruit. Kippenvel! Wát een ervaring! Dit is precies hoe ik er de eerste keer uitkwam eerder deze week. Tijd voor Deborah en mij. En omdat we nog een ticket over hadden namen we Noah nog eens mee.
De herhalingswaarde is zeker ok maar alles waar je bij je eerste bezoek het wow-gevoel krijgt ken je al. Dit is ook hier het geval. Voor Deborah was alles wel nieuw en hoewel ze niet de allergrootste fan is van achtbanen scoorde deze toch erg hoog bij haar! En zelfs als je de effecten kent blijft het een dijk van een achtbaan! Ongelofelijk fijn 😎
James en Oliver waren ondertussen meegenomen door Pecko, Kiki + kids. James wist waar hij heen wilde; The Journey of Water. Een soort interactieve waterspeelplaats. En met de bizarre hitte van gisteren begrijp ik dat wel. Ze vonden er allemaal verkoeling.
We komen eruit en vertrekken weer. In Tampa grepen we mis maar nu moest het lukken. Met 8 man eten bij de Cheesecake factory!
We rijden richting de outlet waarnaast dit restaurant ligt. Deborah stapt uit om te zien wat er hier mogelijk is. Reserveren kon niet voor grote groepen en voor kleinere tafels kwamen we met een Nederlands telefoon nummer ook niet verder. Maar hoe druk kan het op een doordeweekse woensdag om 17:00 uur nou zijn? Nou. Druk! Die hele tent zit vol 😂.
Buiten onder de veranda was er direct plek. Binnen; 60 minuten wachten.
Kak! Buiten smelt je. Dat willen we niet. Maar 60 minuten is ook lang.
We doen het toch en sluiten opnieuw aan om te zeggen dat we een uur willen wachten. Wellicht kunnen we in de buurt iets doen en komen we terug als het onze tijd is.
Na 2 andere groepen melden we ons opnieuw. 8? Ow, er is net een tafel vrij. Kom maar mee!
Dat was een snel uur. Het eten was heerlijk 👌🏻
Ruimte voor een Cheesecake had ik niet meer. Zoals het eigenlijk altijd gaat hier 😂
Inmiddels zijn de koffers voor een groot deel gepakt. Vandaag wordt onze laatste volledige dag hier. Morgenvroeg checken we uit. Veel te vroeg want we moeten dan om 9:15 boarden in Tampa, ruim een uur rijden.
Wat we vandaag precies gaan doen weet ik nog niet. Pecko, Kiki, Noah en Liv zijn in Universal. Hopelijk kunnen ze daar alles doen en valt de drukte mee. Bij ons mogen de kinderen het bepalen! Ik ben benieuwd waar ze mee komen.