Chingu de straat vanaf China(ja, het plein is “rustig”) tot aan black mamba te druk.
Ah.. Duidelijk.
Die straat kan inderdaad aardig druk zijn omdat het een hoofd-corridor is. Het is ook één van de weinige straten die nog niet aangepakt is.
Op zich wel opmerkelijk, want het is ook wel één van de breedste straten in het park. In mijn ervaring: Als het daar té druk is, is het dat in het gehele park.
Het specifieke stukje langs Silverado is inderdaad een beetje een issue. Ik verwacht echter dat het theater op de slooplijst staat. Als je op Maps kijkt, zie je dat er heel veel verspilde ruimte rondom het theater zit, die eigenlijk niet meer voor iets anders gebruikt kan worden omdat deze ruimtes individueel te klein zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur zou een groots nieuw theater zijn. De ingang inderdaad precies waar jij het al voor stelt, maar ook met een ingang via Matamba en vanaf de weg. Het theater zou overdag dan een parkshow kunnen bieden en in de avond de dinner show Fantissima. Dan kan daarna het complex van Crazy Bats gesloopt worden. Hotel Ling Bao heeft dan toegang tot de show nagenoeg bij de ingang van het hotel. De "Bus"parkeerplaats tegenover het hotel kan gebruikt worden om gasten te laten parkeren (fijnere toeloop-route dan de route naar het huidige theater) waardoor iedereen wint.
Chingu Ik ben er mij van bewust dat een straat verleggen geen evidentie is. Maar onmogelijk in Duitsland? Nee, kijk naar Rust…
Er moet een draagvlak zijn en in dit geval lijkt mij een vlotte doorstroom een voldoende draagvlak voor de omgeving om het debat te starten mochten de uitbreidingsplannen er kunnen komen. En door de weg om te leggen(of een tunnel te maken) kan je inderdaad toppers spreiden, alleen zolang je ingang via de “smalle paden kant” loopt van het park los je niks op. Je hoofdingang van vroeger opwaarderen en je mainstreet terug deftig kunnen gebruiken denk ik wel.
Rondom Phantasialand is er zo goed als geen draagvlak. Het is een punt van irritatie bij veel Duitse Phantasialand fans. Tegenstanders klagen vaak over zaken als verkeersoverlast, terwijl juist dit bij een uitbreiding verholpen zou kunnen worden.
Wellicht kun je je herinneren dat er ooit een (fake?) concept art opgedoken was van een gigantisch gebouw met een achtbaan er in op de plek waar nu de parkeerplaats is, tegenover de weg. Er is toen gespeculeerd over een verlenging van Alt Berlin via een tunnel onder de weg door. Dat zou immers perfect passen en als je de parkeerplaats af graaft tot op dezelfde diepte als Alt Berlin zou je zo een perfecte toegang kunnen creëren tussen beide gedeeltes. (daarnaast effen je dan de helling tussen straat en vijver uit, waardoor het gebied vlakker word). Toen was er al een conclusie dat dit bijzonder moeilijk zou zijn, gezien alle moeilijkheden rondom de straten in Duitsland. Het betreft hier namelijk niet alleen asfalt, maar ook alle infrastructuur die in/onder de grond zit word tot de weg gerekend.
Daarnaast: zoals ik in mijn vorige post al schreef moeten de lenterbachweg (de straat die door het park gaat) en de Lucretiaweg (de straat die langs beide hotels naar de China parking loopt) toegankelijk blijven. De rotonde die de Bergeiststraße en de Lucretiaweg met elkaar verbind kun je niet echt verplaatsen, in verband met de doorgang onder de snelweg door.
Daarnaast heeft het park zelf nog wat belangrijke infrastructuur: Hotel CL moet bereikbaar blijven (Daar zit ook de toegang tot de ondergrondse onderhoudsloods van FLY). Daarnaast zit een Backstage gebied dat bereikbaar moet zijn en dan zit er tussen Wuze Town en Fantissima in nog een toerit die bereikbaar moet blijven voor noodverkeer (en eventueel toekomstig bouwverkeer). Aan de noordkant van de Bergeiststraße zit nog een kleine vertakking waar buurtbewoners wonen die gebruik maken van de weg. Al met al zou je dus een stukje van ongeveer 180 meter van de straat kunnen verwijderen.
Ik heb hier even alle toegangen die eigenlijk nog toegankelijk moeten blijven gemarkeerd:

Ik denk dus niet dat het park de straat weg WIL hebben. Een tunnel zou kunnen.. maar of het nut heeft?? Je kunt op google maps immers al zien dat de huidige parkeerterreinen groter zijn dan het stuk waarop het park kan uitbreiden. Een verplaatsing van de parkeerterrerinen zal er dus niet in zitten. Zelfs als parkeergarage is dat onbegonnen werk en een enorm risico. Een parkeergarage kost 20.000 tot een ton per parkeervak. (afhankelijk of bovengronds of ondergronds) dus naast dat je veel kostbare ruimte "vergooid", kost zo'n parkeergarage je evenveel als een paar top-attracties.