Trollenbol Klinkt als typisch Phantasialand weer: laten we ons onderhoudsbudget spenderen aan iets dat nog helemaal niet zo oud en nog in prima staat is, in plaats van plekken die het écht nodig hebben.
Afgezien van dat er nooit rotswerk rondom de uitgang van Chiapas is geweest en dit dus ook niet opgeknapt kan worden 😉
Wat @Mark gezien heeft is deel van de nieuwe gevels die ter vervanging van de schutting komen. Stukken daarvan zijn geen gevels, maar rotsen (om een aansluitend geheel te kunnen vormen.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dit gaan maken. Als je nu vanaf het "pleintje" waar de drogers van Chiapas staat richting de uitgang van Chiapas kijkt, ziet het er super raar uit. Onderste gedeelte is mexico, bovenste gedeelte is Klugheim.. het verschil in hoogte lijkt me té laag te zitten om het geheel op een mooie manier te kunnen overdekken.. Nu verdient het park wel wat krediet, maar desalniettemin ben ik sceptisch over het eindresultaat.
NigelVaar toch wil ik dat ze het gebouw van wuze town afbreken is heel gedateerd en het gebouw vertoont een slechte staat.
Hoewel het leven volstrekt uit de hal van Kleinstein is, zie ik écht niet in hoe het gebouw in slecht staat verkeerd. Dat zou ook gewoon niet mogen na amper 24 jaar. Gezien ze overal met updates bezig zijn, verwacht ik wel dat ze ook vroeg of laat iets in die hoek gaan doen, waarbij de huidige bouwput wellicht al een begin is.
Mark Ze mogen vooral in beter personeel investeren, en dan met name bij de attracties.
Ik merk zelf ook dat het sterk wisselend is. Soms gaat het héél goed, soms is het echt huilen met de pet op. Ik zie hetzelfde fenomeen overigens op veel plaatsen terug (niet alleen in pretparken, al is het me met name in PHL, TVL en Tropical Islands buitengewoon hard opgevallen). Het is gewoon ontzettend moeilijk om (goed) personeel in deze sectoren te vinden. Ik hoop van harte dat dit ooit nog beter word, want er zijn echt veel plekken die hier sterk onder lijden.
Jozz Er werd veel te scherp gecontroleerd op lengte, bij mensen die ruimschoots binnen de marge vielen.
Controleren op lengte hoor je als park ook gewoon te doen vóór het pre-loaden. Ik zie het te vaak fout gaan. Als je écht een prime-experience wil bieden, zorg je er zelfs voor dat er iemand bij de ingang staat om lengtes te meten, maar ook de test-seat te bemannen om mensen die een té grote omvang hebben tóch even te laten testen... maarja: Personeelstekort dus.
Trollenbol Want als zelfs Kinderland in Bobbejaanland nog levendiger aanvoelt weet je gewoon dat er iets mis is gegaan in het ontwerpproces.
Het kindergedeelte van Wuze Town lijdt momenteel er ook héél erg onder dat eigenlijk de hoofdingang in een deel van het park ligt dat compleet dood is: De achterkant van het CrazyBats-Complex. Daarnaast zijn ook een aantal speelgedeeltes gewoon weg gehaald en leeg gelaten. Met Avoras trekken ze wel weer wat mensen naar boven, maar het eerste wat je daar ziet zijn lege ruimtes: Niet uitnodigend dus om verder te gaan.
Mocht Crazy Bats ooit tegen de vlakte gaan, dan hoop ik dat ze het qua infrastructuur zo inrichten dat de ingang op die plek meer volk trekt (is ook in belang van het park om zo het volk beter te spreiden). Dan kan het kinder-gedeelte weer wat populairder worden.
Ik denk sowieso dat de originele opzet hiervan gefaald heeft. Want het "Spiel & Spaß im Wuze Town" concept - waarbij enkel Wuze Town geopend was als een soort indoor-speeltuin - gebruiken ze al vele jaren niet meer.
Met een oplapping van het gebied zouden ze ook de linker toren er eindelijk eens bij kunnen gaan betrekken.. Er zit nog zó veel potentie in de Wuze Town hal, die er gewoon niet uit komt: Dood zonde. Dat terwijl het buitengedeelte van Wuze Town het wél goed doet.