Eftelflags Op NPO 2 was net de docu te zien, Pretpark Hennie. Ik vind het zo zielig. Bizar.
Ik heb hem ook gezien, maar eerlijk gezegd is mijn respect voor Hennie er alleen maar van gedaald. Gewoon weglopen uit een gesprek met de man die hij als bestuurder voor Rivoli had aangesteld die hem wilde dwingen om prioriteiten te stellen zodat ze in maart ‘25 écht open konden. Of dat tenenkrommende gesprek met zijn dochter. Ik zag een man die zijn schouders ophaalde of doodleuk wegliep bij elk stukje tegenspraak wat hij kreeg, zonder enige neiging om te willen luisteren.
En dan zie je hem gemasseerd worden door twee Indische dames in klederdracht die blijkbaar zijn huisknechten waren in zijn villa, een beeld wat ikzelf niet verwacht had te zien na 1950. En vervolgens zie je dat de bouwvakkers die al jarenlang zijn wispelturige ideeën uitvoeren in afgeragde caravans op het terrein wonen. Dat soort tegenstellingen vind ik echt absurd. De wereld waarin Hennie leefde bestond allang niet meer en de beste man, hoe goed misschien zijn intenties ook waren, was kneiterblind voor elke verandering en tegenspraak. Dan roep je zo’n situatie waarin hij terechtgekomen is, hoe zielig ook, wel over jezelf af.
En dat eeuwige gezeur op de gemeente. Laten we niet vergeten dat de oorspronkelijke openingsdatum in 2015 lag. We zijn ruim 10 jaar verder en hij heeft een stapel tweedehands attracties nog stééds niet opengekregen. Sorry hoor maar daar kan je externe partijen niet de schuld van geven. Dat ligt echt bij jezelf.