Marvin Maar voor zover ik het nu begrijp is hij, wanneer dat park verkocht is, van zijn schuld af toch?
Ligt eraan wat wordt geboden voor het "park" en hoe hoog zijn schulden zijn. Het is theoretisch heel goed mogelijk (en ik schat in dat die kans groot is) dat hij met een restschuld blijft zitten. Ik schat in dat de veiling hooguit 10 miljoen gaat opleveren. Het enige dat van zekere waarde is zijn de attracties.
Op het moment dat de verkoop heeft plaatsgevonden is hij geen eigenaar meer en moet hij platweg geschreven inpakken en wegwezen.
Om een vergelijking te maken: stel je hebt een eigen huis en je kunt de hyptheek niet meer betalen. Dan zal de bank uiteindelijk gaan besluiten tot executieverkoop over te gaan. Je verliest daarmee alle eigendommen en moet het huis (vaak al voorafgaande aan de veiling) verlaten. Over het algemeen leveren executieverkopen minder op dan wanneer je het huis zelf voor verkoop in de markt zou hebben gezet. Mocht het zo zijn dat de executieverkoop minder oplevert dan de schulden, zul je aansprakelijk blijven voor de aflossing van de restschuld. Zakelijk is dat dus niet anders.