Meint Één van de redenen daarvoor is dat het makkelijker is om het hele terrein een bouwterrein te maken zodat al het personeel vrij zijn werk kan doen. Als een klein deel van het park open is moet het personeel daar immers omheen werken.
Maar het is ook simpelweg zo dat er nog dingen boven de bowling (etc.) zijn die nog totaal niet af zijn. Dus deze omschreven werkwijze kán momenteel nog helemaal niet.
Inderdaad: Ze zouden kunnen kiezen om dat versneld af te maken, maar de bowling (etc.) ligt voor een aardig deel onder de toerit naar het park toe, dus dan word het sowieso verdomd lastig verder werken als ze daar niet overheen mogen. Tenzij ze vanaf de andere kant nog een toegang maken natuurlijk (wat in principe wel zou kunnen).
R013 Vincent vertelde onze groep dat er slechts 6 personen actief aan het ‘bouwen’ zijn. Ja dan gaat het wel lang duren natuurlijk.
Hennie heeft ook ergens uitspraken gedaan dat de keuringen van bepaalde zaken enorm lang op zich laten wachten (wat ik ook terug hoor van andere parken dat dit tegenwoordig enorm lang kan duren). Als je weet dat de keuring over anderhalf jaar pas rond is (fictief getal) dan heeft het op zich geen nut om je pretpark volgende week al klaar te hebben (ook fictief). Dan kun je ook rustig aan bouwen en de kosten over langere tijd afschrijven.
Al betwijfel ik zelf in hoeverre deze logica de lading dekt. Tot op zekere hoogte klopt het natuurlijk, maar ik denk dat de verhoudingen in Rotterdam intussen aardig scheef getrokken zijn. Bijvoorbeeld: Keuring kan over half jaar, maar ze zijn pas over een jaar klaar met bouwen (beiden wederom fictieve getallen).