FlyingTimo Vind je? Kernwasser Wunderland is het enige pretpark wat ooit onder zijn leiding is opgezet. De rest waren allemaal fun- en eventcentra in vaak oude panden, soms voorzien van wat kermisattracties.
Sowieso lijkt hij wel iets met oude panden te hebben..
Persoonlijk zou ik wel Speelstad Oranje, Spielstad Wangerland en de Vluchtheuvel als pretparken zien, ondanks dat ze klein zijn en zich vooral op kinderen richten.
Wat het dan weer des te vreemder maakt dat hij zich in Rotterdam totaal niet op kinderen lijkt te richten.
FlyingTimo Van der Most heeft wel behoorlijk wat opknappers nog in bezit, hij heeft geen enkele attractie voor Rivoli hoeven aankopen, komt allemaal uit eigen opslag.
Nouja.. ooit heeft hij de attracties moeten aankopen. Alleen in plaats van te verkopen, gebruikt hij ze nu zelf. Het is niet alsof hij ze toen gratis gekregen heeft. Het niet kunnen verkopen van de attracties zal ergens zijn tol wel heffen. Had hij niet zo aangeklungeld, hadden de attracties natuurlijk al lang het nodige kunnen opbrengen (wat denk je? 11 jaar geen inkomsten genereren, maar het spul staat er wel en zal toch iets aan onderhoud moeten krijgen).
Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af waar hij dan zo ontzettend veel geld in gestoken heeft dat hij diverse van zijn ondernemingen heeft moeten verkopen om Rivoli te bekostigen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit enkel zit in het gebrek aan verkoop.
Sowieso jammer dat zijn revisie-bedrijf weg is. Één ding wat ik sowieso meer zou doen als ik in zijn schoenen stond: Het meer recyclen van attracties. Ze laten wisselen tussen parken en/of ze tijdelijk opzetten en gebruiken totdat ze verkocht worden. Juist in combinatie met een revisibedrijf zou dat best sterk kunnen werken lijkt me.