Ik las op verschillende media dat John Arie Jr. op de sluitingsdag ook meerdere keren heeft bevestigd dat de baan niet is verkocht. Het nieuws dat de baan in een ander Amerikaans pretpark op gaat duiken lijkt tot nu toe vooral gebaseerd op vibes en feelings.
Er is een redelijke kans dat de baan gewoon ergens anders gaat opduiken, maar 8 miljoen plus de verkoopprijs van de baan zelf blijft een significant bedrag. Zeker voor een baan die, ondanks dat het een hele goede baan zal zijn, weinig marketingwaardige elementen bezit. De markt in de VS is daarnaast momenteel ook zeer lastig, met slechts enkele grotere spelers met monopolieposities in de regio waardoor er toch minder grote banen worden gebouwd dan vroeger. Lijkt me nog geen gelopen race, maar laten we hopen op het beste.
Jos1986 en deze achtbaan wordt goed aangeschreven
Maar door wie? Vooral door achtbaanliefhebbers die vooral in de echokamer roepen hoe goed de achtbaan is. Feit is wel dat deze baan volgens de verhalen van John Arie Jr. geen extra mensen naar het park heeft weten te lokken maar wel peperduur was. Zal overigens grotendeels aan het park zelf liggen.
Kijkend naar bijvoorbeeld Enchanted vind ik het ook niet bepaald een logische investering. Neem Six Flags St. Louis bijvoorbeeld. Ze hebben al een grote wit-blauw-rode achtbaan en al meerdere banen met inversies. Waarom zouden ze dan deze baan neerzetten in plaats van een baan zoals Flying Fox (Kentucky Kingdom) welke onderscheidend in de marketing te gebruiken is en geschikter is voor families?
Ik hoop overigens dat ik te sceptisch ben want het zou belachelijk zijn als deze baan na slechts enkele jaren helemaal verdwijnt.