The_Bullgod Is Arie Force One dan geen te moderne baan voor Knoebels?
Goh.. Knoebels heeft wel moderne attracties.. maar het hangt er ook van af hoe je ze aan kleedt
Ron Die gedachte had ik ook een beetje tot ik mij realiseerde dat Impulse daar ook staat.
En dat is dus wellicht het slechtste voorbeeld hoe je iets aan kleedt ooit. Een baan zoals Impulse - en dus ook AF1 - zou prima in het park kunnen staan als de kleurtjes een beetje mooi passen.
Denk aan bijvoorbeeld Untamed prima in Canobie Lake Park omdat ze de baan in een berkenbos(je) gezeet hebben en de supports gecamoufleerd hebben om er uit te zien als berken. Maar ook bij ons eigen duinrell zie je dat de Flacon en Dragonfly prima in een natuurlijke en bosrijke omgeving kunnen staan, zonder meteen zo lelijke af te steken als dat Impulse dat doet.
Er is in principe niets dat Knoebels tegen houdt om hetzelfde te doen, maar ik denk dat ze voor impulse bewust gekozen hebben voor felle kleuren omdat het een andere doelgroep moet aanspreken.
Mocht de baan naar Frankrijk komen, zou ik dat (uiteraard) ook niet erg vinden, maar Knoebels kan zo'n baan als dit eigenlijk best wel goed gebruiken.