nander Uurlijks oid met overstap.
Let vooral op, 3x per dag rijdt renfe (nationale operator), een groot deel van de rest hoort bij de voorstedelijke treinen van Barcelona. Niet al die treinen komen voor in de planner van de nationale spoorwegen.
Maar heb je een linkje naar een planner waarin deze wel voorkomen?
Rodalies de Catalunya geeft bij mij namelijk ook alleen de directe trein aan.
Ik heb vorig jaar wel eens in planners inderdaad een trein met overstap gezien, maar die kan ik nu niet terugvinden. Via Google Maps vind ik wel wat alternatieve routes maar dat is met een bus of met minstens 3 treinen. Ik vraag me dus af of de trein-met-1-overstap nog bestaat...
Ik kom binnen een paar jaar vast nog wel weer in deze regio en als er nog een andere planner is voor Spaanse treinen die ik nog niet ken, dan houd ik me aanbevolen! 😃
Wellicht is er een variant dat je met de trein naar Tarragona gaat en dan vanaf daar terugsteekt naar PA? Ik kan me voorstellen dat je daarvoor kiest als je in de tweede helft van de dag bij PortAventura wilt aankomen. Mocht je zo'n variant overwegen, let dan goed op: er zijn twee stations in Tarragona waardoor dat een heel onhandige optie kán zijn. Het intercity-station vanwaar veel snelle treinen naar Barcelona gaan (Camp de Tarragona), ligt een heel eind uit de stad, op 25 minuten rijden van het station voor lokale treinen. Dus boek dan een ticket naar Tarragona en niet naar Camp de Tarragona 🙂