Ik zit hier eigenlijk wel hetzelfde in als @Michael
Ik heb ook de indruk dat Walibi buiten de normale parkdagen om gewoon veel geld verdient. Halloween is natuurlijk een enorm belangrijke periode en met dat evenemententerrein, waar onder andere Lowlands, Defqon.1 en Opwekking zitten, komt er ook echt wel wat binnen.
Voor mijn gevoel is het park in Biddinghuizen daardoor bijna bijzaak geworden. Zolang Halloween, het evenemententerrein en het reguliere parkbezoek goed genoeg blijven draaien, zie ik niet direct waarom CdA haast zou hebben om Walibi actief in de verkoop te zetten. Financieel lijkt er geen acute noodzaak.
Waar volgens mij wél een probleem zit, is de aansturing van het park zelf. Mascha zit er sinds september 2008 en op een gegeven moment mag je je best afvragen of een frisse wind door de directie niet gezond zou zijn.
Niet omdat alles slecht is, maar sommige problemen komen al jaren terug. Vooral de horeca, personeelstekorten en de algemene parkbeleving springen er wat mij betreft negatief uit. Ook na de vakbondsbrief van vorig seizoen lijkt de personele onrust niet echt weg. Van medewerkers heb ik begrepen dat er voorbeelden zijn van mensen die zich toen hebben uitgesproken en eerst nog een welkom-terugbericht kregen, maar later niet meer werden uitgenodigd voor de Welcome Back Day. Dit seizoen mochten ze ineens niet meer terugkomen. Of dat rechtstreeks met die brief te maken heeft is natuurlijk niet hard te maken, maar ik snap wel dat dat gevoel bij sommige medewerkers ontstaat.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel extra kortingsacties Walibi nou écht doet vergeleken met andere parken. Dat “gratis” ticket dat nu wordt uitgedeeld krijg je uiteindelijk alleen bij aankoop van andere tickets tegen de reguliere prijzen via hun eigen site.