Michael Genoeg mensen in het bedrijfsleven die grove fouten maken en gewoon blijven zitten, hun bonussen verdienen of naar boven een promotie krijgen.
Als er in een bedrijf iets misgaat, blijft de baas vaak zitten (niet altijd).
Maar er gaan wél mensen uit. Bij de overheid zie je het omgekeerde; daar wordt de minister (die er in de praktijk weinig aan kan doen) ontslagen, maar blijven de werkelijk verantwoordelijken zitten. Het Toeslagenschandaal is een goed voorbeeld.
Michael Feit blijft dat Nederlanders helemaal gek worden gemaakt over oplossingen die helemaal niet kunnen werken, daar dan populistische partijen mee gaan lopen met jaren vertraging als gevolg
Ik heb al aangegeven het hier deels mee eens te zijn. Maar het is ook nodig dat problemen duidelijk worden uitgelegd en dat is met het stikstofdossier niet gebeurd. Modellen die elkaar tegenspreken, landkaarten met gebieden ‘waar boeren moeten verdwijnen’ zonder verdere toelichting, het probleem over de schutting gooien naar de provincie, etc. Daarbij komt dan nog de gemakzuchtige manier waarop de media (met hun Randstadfocus) schreven over het opheffen van boerenbedrijven. Ja, dan maak je het de populisten ook wel héél makkelijk. Populisme is een symptoom van een falende overheid. Dat het geen oplossingen biedt, daar heb je helemaal gelijk in.
Dan blijft het punt staan dat het een slechte zaak zou zijn als de Efteling moet krimpen vanwege overheidsbeleid. Zeker na alle moeite die men al gedaan heeft (en waarvoor men ook zware kritiek uit de fanwereld kreeg, denk aan de kampvuren en de elektrificering van de Stoomtrein).
Als er straks weer een attractie wordt vervangen omdat de fans vernieuwing willen, is het óók weer niet goed.