Zelf ervaar ik vooral bij Atlantica dat vanaf de buik en naar boven nat wordt, maar niet doorweekt. Dan wil ik nog wel even zeggen dat ik altijd aan de buitenkant zit. Nu weet ik niet of het voorin of achterin zit. Bij Poseidon word ik voorin natter dan achterin. Met wat pech (of geluk) stroomt er via de voorkant ook water naar binnen, ben er wel eens goed soaked uitgekomen. Ga er zelf ook niet in als het onder de 25 graden is. Bij 30 graden of meer vind ik het een welkome verkoeling.
De single riders heb ik bijna nooit gebruik van gemaakt. Als ik soms zie hoe gezinnen en groepen er ook gebruikt van maakt hoeft het van mij al niet meer. Heb wel het gevoel dat de rij vlugger gaat wanneer je met meer dan vieren in een wagen zit. Bij zowel Wodan als Blue Fire vind ik hem niet opschieten.
Wat betreft volgorde doen we eigenlijk alleen Voletarium als eerste op de eerste dag.. Omdat er velen massaal het park ingaan is het daar rustig. We gaan zelf altijd twee dagen en op de tweede dag gaan we vaak als eerste naar Blue Fire en Wodan. Omdat we al vaker zijn geweest hebben we niet de drang om alles te moeten doen in die twee dagen. Pak ook vooral de darkrides mee, zijn vaak rustig en kort wachten. Check regelmatig de app voor virtual line. Super fijn systeem in Europa Park vind ik. Je moet geluk hebben, want vaak hebben we pech. Soms geluk en kan je goed profiteren. Of er een handig systeem erin is wanneer er tijdsloten vrij komen weet ik niet.
Verder zou ik zeggen, geniet ervan en kom vaker terug. Mijn favoriet (en beste) pretpark tot nu toe.