Het eerste deel van het park (Italië, met Voletarium) gaat voor iedereen om 8u30 open. De resortgasten kunnen dit jaar vanaf 8u15 binnen, dus ik weet niet als Italië ook om 8u15 zal openen of later. Wij zorgen dat we er altijd tegen 8u30 zijn zodat we al tenminste Voletarium hebben gedaan. Alles wat we dan nog voor 9u kunnen doen, is een bonus.
Na de ropedrop hangt de volgorde af van mijn gezelschap. Als onze kleuters mee zijn, gaan we eerst richting Arthur. Indien het enkel volwassenen zijn, gaan we naar Bluefire en dan later Wodan terwijl we onderweg een slot van de VR proberen te verkrijgen voor Voltron.
Vorig jaar was ik er op Pinkstermaandag en was Bluefire walk on tot zeker 9u20. Daarna ben ik naar de single rider van Wodan gegaan en na 2 ritjes werd het druk.
Als we 2 dagen gaan, nemen we ook de tijd om enkele shows te bekijken om wat te rusten.
Sinsin Ik ga begin mei voor het eerst naar EP, 3 dagen (ma,di,woe). Hoe werkt het virtual line scoren in EP, op eenzelfde manier als bijvoorbeeld DM in de Efteling of anders?
De DM virtual line heb ik nog niet gedaan, maar ik veronderstel dat dit dezelfde werking heeft als de Droomvlucht virtual line.
In dit geval vind ik de virtual lines in de Efteling veel simpeler en minder stressvol.
Efteling: Je moet in de buurt zijn van de attractie vooraleer je je kan aanmelden om in de virtuele rij te staan.
EP: Je moet aanwezig zijn in het park, waar maakt niet uit. Dus een groot deel van de bezoekers probeert hetzelfde te doen zoals jij.
Efteling: De minuten worden gewoon opgeteld en zijn er geen beperkte plaatsen. Of toch niet als je in het begin van de dag de VR gebruikt. Je kan je inschrijven en een wachttijd van 120 minuten hebben, maar dan weet je het tenminste wanneer het ongeveer aan jou is en kan je je gsm instellen dat die een melding geeft en loop je de rest van de tijd op je gemak rond zonder telefoon.
EP: om 9u gaan de slots open en die zijn binnen enkele seconden (althans voor Voltron) bezet. Dan moet je in de loop van de dag met je gsm bezig zijn; de app afsluiten en weer openen om te kijken als er überhaupt nieuwe slots opengaan.
(Vind ik hatelijk omdat je meer met je gsm moet bezig zijn, dus doe ik dit enkel sporadisch in de wachtrijen van andere attracties).
Efteling: Je moet de app downloaden en een simpele "ik ben met 4 personen" aangeven is voldoende.
EP: app downloaden, profiel aanmaken, tickets linken aan app van alle personen uit je gezin. (Tip: doe dit ruim voor 9u of je mist al zeker de eerste slots van de achtbanen).
Op sociale media kan je filmpjes opzoeken hoe het juist werkt, zodat je de stappen al weet eens je er bent.