Bouwtopic F.L.Y./ Rookburgh (Spoileralert!)
Wat mij opgevallen is, na het zien van vele video's uit Rookburgh, dat de verf van de rails van F.L.Y. al op vele plaatsen aan het loslaten is. Dit gaat mss een probleem worden ivm met mogelijke trillingen.
3 dagen gebruik (en weken aan test rondes)
Waar zit de slijtage precies? Onder de loopvlakken van de wielen of elders op de track of supports?
- Bijgewerkt
Vanuit betrouwbare bron vernomen dat F.L.Y. 85 km/h gaat. Het schijnt dat de lanceringen in eerste instantie sneller gingen, maar omdat de rit dan té intens/onprettig zou worden is dit terug geschroefd.
ppc-anoniem-1 85 km/h lijkt mij prima voor een flying. Banen als Tatsu en Flying Dinosaur gaan tegen de 100 km/h en worden ook door de doorgewinterde achtbaanfan bestempeld als intens, te intens op sommige stukken. Air / Galactica, in mijn beleving zo’n beetje de fijnste achtbaan die er is, gaat 75 km/h. Omdat je op de meeste snelle plekken in een flying zo uit balans hangt ten opzichte van een normale sit down, kent dit soort banen volgens mij gewoon een sweet spot die beter niet boven de 95 km/h uit moet willen komen.
20cent Niet om het een of ander maar snelheid en intensiteit zijn toch verschillende dingen?
Tatsu's hoge snelheden zijn deels wat de baan er sterk maakt (ligging staat op nummer 1 natuurlijk). Haar intensiteit komt eigelijk alleen van de pretzel loop, wat eerder met de manoeuvre te maken heeft dan met de snelheid. Ik denk eerder dat je het over acceleratie hebt wat op flying coasters misselijkmakend kan zijn voor sommige.
Inmiddels gaan de discussies in beide topics erg op elkaar lijken, dus leek het ons goed om er weer één topic van te maken. We sluiten hier en gaan verder in het openingstopic:
Rookburgh en FLY geopend!
Dank aan een ieder voor de updates en reacties in dit topic!