nander Sowieso zou ik nu voor nieuw OV voor 100% zelfrijdend gaan, omdat je met korte voertuigen en hoge frequentie veel betere dienstverlening kunt bieden.
Die betere dienstregeling en zelfrijdend staan volledig los van elkaar.
Althans: Zo lang je genoeg personeel kunt vinden (dat is wel een dingetje tegenwoordig).
De belangrijkste reden waarom je voor Zelfrijdend wilt gaan is omdat personeelskosten verreweg je grootste kostenpost zijn. En die schrap je dan vrijwel volledig (of zelfs helemaal volledig als je onderhoud en dergelijke kunt uitbesteden).
Ronny Een monorail kun je verhoogd aanleggen langs de N261 en als je dan de entree al regelt bij het instappen van de treinen, dan hoef je alleen maar op Strookrijk in het park een in-/uitstapstation te maken.
Dan zou ik hem meteen boven de N261 leggen zodat je geen ruimte verspeeld. Wel een dingetje: Als je het parkeren off-site gaat doen en de mensen met een monorail (of whatever systeem) naar je park brengt met een station op strookrijk, dan hebben zowel het huis van de 5 zintuigen als de Pardoes Promenade eigenlijk nog amper nut.
Ik zou dan eerder kiezen om op strookrijk een overstapstation te maken om zo op een (Gratis) resortlijn te stappen. Deze kan dan boven de EftelingseStraat lopen en bezoekers naar Loonsche Land, Bosrijk en dan de hoofdingang brengen (of de andere kant op naar het wonder hotel). Dit is dan ook in de toekomst makkelijk uit te breiden met andere bestemmingen binnen het resort.
Michael Het is Disney in de VS ook gelukt
Nu vind ik het transport daar vaak alsnog enorm chaotisch. Vooral als je wil parkhoppen. Al kun je in dat resort wel mooi een aantal systemen in werking zien. Daarnaast liggen de prijzen daar wel even wat anders dan in de Efteling. Het grof geld dat daar neergeteld word voor soms de meest belachelijke dingen kan de Efteling alleen van dromen (al komen ze met sommige souvenirs daar ook aardig ver in). En als je zo belachelijk hoge prijzen kunt vragen, kun je uiteraard ook veel meer ervoor terug doen. Waaronder je busvervoer "D-Day-en"