R013 Niemand gaat zich buitengesloten voelen als er alleen maar hetero representatie is, tv, liedjes, en in dit geval sprookjes, allemaal hartstikke hetero. Waar het bij jou denk ik mis gaat is dat je als volwassenen naar relaties kijkt. Ik heb me als kind nooit afgevraagt wat er na een happy ever after bij Sneeuwwitje op de slaapkamer gebeurt, noch zullen jouw kinderen dat doen bij ezel.
Waar het om gaat is dat kinderen zien dat dit ook kan, en niks mis mee is, dat als ze later struggelen met wie ze zijn, weten dat er òòk een buitenwereld is die ze accepteert. Als je het nieuws kijkt de laatste jaren word je niet bepaald blij van hoe verworven rechten onder druk staan.
En als jouw kinderen helemaal hetero opgroeien, good for you! (Niet dat je dat in de hand hebt) en nee kinderen worden geen homo van reclame of shows of andere invloeden, maar misschien wel prettigere mensen.
Maar mochten ze dit soort shows kijken en aan het denken worden gezet, verworden ze misschien niet tot pesters die sommigen hun brugklas carriere tot een living hell maken, of nog erger, als ze zelf ontdekken anders te zijn... want met jouw conservatieve opvattingen zouden ze het heel zwaar gaan krijgen...
Is het echt zo erg om tijdens de 2 seconden durende 'O ja! Dat kan ook!' Op je tanden te bijten, wetende dat een puber die het thuis niet durft te vertellen, misschien weer wat moed krijgt?