bjart De Flying Dutchman Goldmine was echt een fantastische baan, althans in mijn beleving als kind. Ik heb nooit meer een wilde muis gedaan die ik net zo leuk vond.
Wat my altijd fascineerde is dat je nooit echt lang moest wachten, zelfs op de drukste Halloween Fright Nights van die tijd. Walibi World kreeg het voor elkaar om met negen (!) karren tegelijk te rijden, wat een enorme capaciteit is ten opzichte van normaal. Veel parken kunnen niet zo draaien.
BillyB Het vertrek van de FDGM is het buitengewoon trieste dieptepunt omdat juist in die tijd de focus richting families gezet moest worden. Het definitieve vertrek van de La Via Volta was in die tijd logischer geweest. Ik vind uberhaupt dat de Boomerang weinig toevoegd aan het huidige aanbod van Walibi, maar dat terzijde.
Dat probeerden ze met de shows, denk ik. Dat men Speed of Sound uiteindelijk behouden heeft geen idee waarom, ik blijf het te toevallig vinden dat precies in de winter dat deze weer werd gerenoveerd dat FDGM het veld moest wijken, alsof het altijd de bedoeling was om die weg te nemen, maar zelfs de Compagnie het niet kon aanzien effectief twee achtbanen weg te halen..
Ik zou het toejuichen als het park met een nieuwe muis terug komt in het park, al dan niet spinnend of een mooie layout zoals Gerstlauer dat kan met hun bobsled design.
Cornelius Wat me trouwens opviel, is dat de Speed of Sound weer nieuwe onboard audio heeft. ‘Buckle up, it’s a thrillride’ is officieel niet meer. De nieuwe audio heeft toffe opbouw, maar weet ‘t niet te halen bij de oude.
Dit was nieuw vorig jaar. Ik ben nog steeds het meest fan van de originele soundtrack, Hello World van de Walibi Adventure Band.
En by the way, dit staat vandaag in de Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/politiek/flexwet-door-tweede-kamer-verbod-op-nulurencontract-minder-vrijheid-met-tijdelijke-contracten~b3555869/
Ik citeer:
"Ook moet de wet een einde maken aan draaideurconstructies met tijdelijke contracten. Een werkgever mag ook nu maar drie tijdelijke contracten achter elkaar geven. Daarna moet de werknemer een vaste aanstelling krijgen of vertrekken. Een andere optie is nu nog om zes maanden te wachten, waarna de hele cyclus met tijdelijke contracten opnieuw kan beginnen: de zogenoemde draaideur.
Dat laatste gebeurt nog te vaak en daarom verlengt het wetsvoorstel de verplichte tussenpoos aanzienlijk. Na drie tijdelijke contracten mag een werkgever straks drie jaar lang geen nieuw tijdelijk contract aanbieden. Het idee is dat werkgevers daardoor sneller een vast dienstverband aanbieden."
Als ik het goed begreep is dit een constructie die veel gebruikt wordt in Walibi, mocht de wet van kracht worden moet er flink worden gepuzzeld in het park en misschien de gehele branche?