Debruijn7 In alle plannen van de Efteling is dit gebied aangemerkt als 'uitgaansgebied' en het gebied meer naar het westen als extra ruimte voor een themapark, of dat nu een nieuw park is of niet. Ik geloof dus niet in een achtbaan of logflume hier. Als hier al een attractie komt, dan zal het iets zijn wat ook kan bestaan bij een uitgaansgebied/horecaplein. Een logflume is daarvoor niet geschikt, een achtbaan ook niet direct, al is daar een draai aan te geven. Ik geloof wel in attractiviteit hier. Wellenflug, carroussel, indoorbelevingen in de breedste zin van het woord. En zou het niet een wild idee zijn om te kijken of sportfaciliteiten iets toe kunnen voegen? Padel, tennis, minigolf, ga zo maar door.
Nu van dat hele plan gaan afwijken omdat je anders geen attracties kunt bouwen zou ik veel te kwetsbaar vinden met het oog op de lange termijn. Sloop is geen vies woord meer in de Efteling. Er is vast een business case te maken om de vernieuwde Python alsnog te vervangen, om de vliegende hollander door een onderhoudsarmere ride te vervangen, om het merk laaf te versterken met een ride, ga zo maar door.