Pascal-Manu Ik lees hier mee en het was voor mij al niet eens meer duidelijk dat het om een hotel of evenementenhal ging. Ik zie gewoon een random plaatje van AI met 'zoiets zou ook kunnen' erbij. Ik heb veel meer vragen. Als we eens kijken naar iets wat je gisteren hebt geplaatst:
Wat is hier nou het plan van? Je hebt het gebouw van Fata Morgana gepakt, het iets breder laten maken en vervolgens het hele ding tot hotel gemaakt. Wat gebeurt er met de attractie? Wil je die weg hebben? Waarom? Of is dit plaatje voor alleen 'voor de sfeer'? Maar wordt de sfeer niet anders als je de attractie wel wil behouden? Want dan gaat het er heel anders uit zien: het hotel wordt veel smaller en hoger of je moet op Fata Morgana gaan bouwen? Klopt 'de sfeer' uit je idee dan nog wel met het plaatje? En wat houdt de sfeer überhaupt in? Is het hotel een Arabisch paleis? Of komen er allerhande themakamers? Zie je een zwembad voor je, een specialiteitenrestaurant?
Het is een heel mooi plaatje, maar als ik als kijker met zoveel vragen blijf zitten dan zegt het plaatje helemaal niets.
Don't get me wrong: sfeer is super belangrijk. Een goed idee kan vallen of staan met de sfeer die eraan gegeven wordt. Maar andersom is dat anders. Sfeer op zichzelf is geen idee. Als ik hier verschillende keren zou posten 'mij lijkt de Inca sfeer wel leuk' of 'ze zouden Romeinse sfeer moeten doen', dan heeft ook niemand een idee van wat ik voor me zie.
Als je geen tijd hebt om je ideeën uit te schrijven: prima. Maar je hebt in ieder geval wel iets van visie in een AI gegooid, dus neem ten minste de moeite om je prompt erbij te plaatsen.