R013 Elk hotel/resort heeft deze faciliteiten eigenlijk al en je kunt als gast deze allemaal gebruiken tijdens je verblijf.
Dit valt vies tegen. Wonder Hotel, Bosrijk en Loonsche Land hebben slechts één restaurant, met daarbij aangesloten een bar. Sluitingstijd 23.00. En met wat pech zitten alle 3 ook vol, waardoor je niet eens als Hotel gast kunt eten op je eigen locatie, maar ook niet bij een van de alternatieve plekken in de Efteling. Het is te weinig capaciteit.
En daarnaast; geen gezellige bar waar je je dag kunt afsluiten of andere faciliteiten die aanwezig zijn. En het Badhuys, waar slechts 100 man tegelijk in kan (en Loonsche Land niet eens gebruik van mag maken) is ook niet afdoende.
Michael Als die wens bestaat komt dat echt wel naar voren uit evaluaties en enquêtes die gretig worden afgenomen.
Wie zegt dat de wens niet naar voren komt in enquêtes? De Efteling gaat echt niet alle wensen van gasten tegemoet komen als daar de strategie of prioriteit niet naar is. Anders was dit er allang geweest met een shuttle die rond reed langs alle resort locaties en gasten die 24/7 de Efteling in kunnen. Want dat zijn daadwerkelijk wensen die veelvuldig naar voren kwamen in de tijd dat ik in de resorts werkte. Maar als management het niet wilt, gebeurt het niet. Ten koste van de gast.
Michael Kijk naar Europa-Park, heeft inmiddels zeven hotel. Hebben ook geen uitgaansgelegenheid. Restaurants en wat barretjes, dat is het wel wat ze daar hebben.
Maar ik pretendeer toch ook nergens dat het meer moet zijn dan dit? Volgens mij heb jij de oude plannen in je hoofd met discotheken, bioscopen en noem maar op. En inderdaad, die plannen zijn niet meer realistisch. Discotheken en dergelijken zijn immers ook niet meer van deze tijd. En ook een bioscoop lijkt me niet nodig want die zijn niet meer in trek met alle streamingdiensten van tegenwoordig.
Uitrijk hoeft van mij ook niet meer te zijn als een gebied met verschillende restaurants, barretjes, en eventueel een extra show. Niet meer niet minder. En ja, het kan ook rondom de Aquanura vijver aangelegd worden, maar de ruimte hier is te krap. Dus waarom proppen als je het LEM-terrein volledig naar wens én efficiënt kunt inrichten.
Moet ook alles altijd open zijn? Nee zeker niet. Als het inderdaad op het LEM-terrein komt, met aparte Resort ingang, wil ik best geloven dat hier een kleine koffiezaak + patisserie in komt. Groter dan Biscuit. Een eigen variant op Starbucks bijvoorbeeld - zoals je die ook in Universal of Disney parken ziet. Kun je gelijk extra ontbijt verkopen aan de resort gasten. En 's avonds is die natuurlijk dicht, maar daarvoor in de plaats heb je een groot buffet restaurant en extra a la carte restaurant in de aanbieding. En voor enkel wat borrel? Een Bruin Café met podium en sports bar zouden het aanbod prima compleet maken. Het hoeft niet meer te zijn dan dat.
R013 Maar een volwaardig Uitrijk(bioscoop, voorstellingen in het theater etc)gaat ook extra verkeersbeweging brengen
Maar dit hoeft het dus niet te zijn. Enkel Horeca en shops zijn voldoende en zorgen niet voor extra reisbewegingen, maar wel voor extra omzet.
Progress Vergeet niet dat bv. Bosrijk ook nog wat kleine belevingen biedt voor verblijfsgasten.
Ik ben toch benieuwd wat ze nog meer aanbieden naast Klaas Vaak (niet eens elke dag aanwezig) en het Badhuys (capaciteit van 100 op een park van 2000 bedden...).