Sjiebert Maar dit is ook niet wat @Bacchus bedoeld. Er gaat een gerucht over een Fata Morgana 2.0. incl. het Fata Morgana hotel. De huidige plaats wordt behouden maar zal volgens de geruchten dus flink onderhanden genomen worden. Zo zou er een hotel komen op- en naast de huidige fundering van Fata Morgana. Dus, Fata Morgana wordt weer helemaal opnieuw opgebouwd vanaf 0. Inclusief hotel, horeca ed. Er wordt gesproken over een investering van 200.000.000 euro. Het zou me niets verbazen dat ze zowel Fata Morgana- als het LEM terrrein tegelijkertijd aanpakken. Ik bedoel, waarom zo'n groot bedrag als investering? Dat er wordt gesproken over een nieuwe attractie.... Ik denk dat dit gewoon gaat over een hernieuwde Fata Morgana.
EDIT: En dit behoord wat mij betreft ook nog tot de mogelijkheden op het LEM Terrein: https://www.looopings.nl/weblog/28427/Efteling-had-plan-voor-attractie-en-feestzaal-in-een.html
Michael Ik verwacht trouwens geen Uitrijk meer zoals dat ooit bedacht was. Die tijden zijn geweest, de verblijfslocaties bestaan al meer als een decennium en ik heb niet het gevoel dat men een uitrijk mist in de wereld van de Efteling.
Ik denk dat mensen zich hier behoorlijk in vergissen. Na een dagje Efteling ben je dus verplicht om op je hotelkamer/accomodatie te blijven of je moet de auto pakken om nog ergens heen te gaan. Ik denk dat Efteling daar ook niet op zitten te wachten. Als men het terrein verlaat en weer terug komt.... Tja, dan zit je dus weer met het probleem van 'uitstoot' ed. En ze lopen omzet mis. Uitrijk lijkt voor de meeste mensen hier op het forum meer gericht op de verblijfsgast. Maar wat dacht je van de daggast? Hoe vaak is het mij wel niet overkomen dat wanneer ik naar de KFC of Mc. Donalds ga in Waalwijk na een dagje Efteling, dat het daar ramvol zit? Vaak geen parkeerplaats meer en eenmaal binnen (na een lange zoektocht van je auto parkeren) is er geen tafel meer te bemachtigen. Dan kies je volgens mij als daggast toch wel even voor de makkelijkste oplossing. Binnen de muren van de Efteling nog even gezellig met z'n allen afsluiten en dan naar huis. En als Efteling zijnde zou je stom zijn om deze mensen al direct weg te laten gaan, als deze mensen nog voor behoorlijk wat omzet kunnen zorgen.